عکس سمبوسه سیب زمینی
طلوع✔
۱۱۸
۶۲۷

سمبوسه سیب زمینی

۱۲ خرداد ۹۸
سلام خدمت دوستان عزیزم همه شما برای من عزیز هستید وباید عرض کنم که این کپشن رو مختص به شخص خاصی نگذاشتم،همان طور که این متن رو میخوندم خیلی خوشم اومد وگفتم اینجا برای شما هم بذارم شاید یکی جواب سوالش رو توی این متن پیدا کند 🙏🙏با تشکر 🌹🌹🌹🌹🌹🌹
💢اگر حجاب آنقدر اهمیت دارد که زنان باید رعایت کنند، چرا در قرآن حتی یک آیه به آن نپرداخته است؟
آیا در قرآن به حجاب اشاره ای شده است؟
حجاب، فقط اختصاص به زنان ندارد.
متاسفانه در فضای مجازی حملات علیه حجاب به بهانه های مختلف زیاد است.
مهمترین نکته این است که عده ای از بغض نسبت به حکومت، به حجاب هم سیاسی نگاه میکنند.
کسانی که کمترین سواد دینی و قرآنی ندارند با قلم های مسموم خود به هر بهانه دنبال تضعیف این اصل و واجب مهم می باشند.

✅اما نظر قرآن چیست؟

حكم پوشش اسلامی با نزول این آیه از قرآن اعلام گردید:👇👇

سوره مبارکه نور31

و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را - جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدر شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران همسرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان هم‌کیششان، یا بردگانشان [=کنیزانشان‌]، یا افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند، یا کودکانی که از امور جنسی مربوط به زنان آگاه نیستند؛ و هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود (و صدای خلخال که برپا دارند به گوش رسد). و همگی بسوی خدا بازگردید ای مؤمنان، تا رستگار شوید!»

✅در این آیه 👆 با جمله «وَلْیضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیوبِهِنَّ» پوشش اسلامی بیان شده است. این جمله می گوید:

زنان مؤمن روسری خودشان را طوری كنند كه گریبانشان با این روسری پوشانده شود و در نتیجه گوشها، گوشواره ها، گردن و سینه پوشانده شود.

در شأن نزول این آیه در روایت حضرت امام باقر(ع) آمده است:

یكی از جوانان مدینه با یكی از زنان مدینه روبرو شد. در آن زمان زنان روسری خود را به پشت گردن می انداختند. وقتی كه آن زن از كنار این جوان گذشت، به آن زن خیره شد و از پشت سر به او نگاه می كرد. این جوان در پی او راه افتاد و داخل كوچه ای شد و در حال راه رفتن، استخوان یا شی ای که از دیوار بیرون زده بود، به او اصابت كرد و زخمی شد. او پیش خود گفت: باید خدمت پیامبر اسلام(ص) برسم و داستان را برای او بگویم. آن جوان نزد پیامبر آمد و پیامبر فرمود: چه شده است؟! در این حال جبرئیل نازل شد و این آیه را برای پیامبر آورد.

از این آیه و حدیث، وضع پوشش زنان عرب به دست می آید. زنان عرب، پیراهنی می پوشیدند كه سینه اش باز می ماند، روسری آنها تنها سر را می پوشانید و ادامه روسری از پشت گوشها به پشت گردن انداخته می شد و در نتیجه گاهی برخی زینتهای آنها دیده می شد. آیه شریفه نازل شد و دستور داد كه روسری خود را طوری بپوشند كه گوش، گردن، سینه و زینتهای آنها دیده نشود و مسلمانان پس از نزول آیه، به آن عمل كردند.
...
نظرات