عکس  رولت مرغ
farahnaz
۹
۳۳۳

رولت مرغ

۱۴ خرداد ۹۸
سینه مرغ چرخ شده........۱ عدد درشت
پیاز نگینی ........۲ عدد متوسط
زرشک .......۱ ق غ
قارچ ریز خرد شده ........۴ عدد
گردو خرد شده ریز .........۲ عدد
زعفران ابکرده غلیظ......۱ قاشق غذا خوری
فلفل دلمه.......... اندازه ۲ بند انگشت
پنیر پیتزا ......برای روی رولت به مقدار لازم
لیموی تازه ......۱ عدد
کره ...........۲۵ کرم
نمک و فلفل و ادویه ........به اندازه لازم

طرز تهیه:
اول مرغ چرخ شده را درون کاسه بریزید اندازه یه بند انگشت پیاز رو توش رنده کنید و فلفل دلمه هم داخلش رنده کنید و سپس آب لیموی تازه و یه قاشق زعفران رو اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید و مقدار خیلی خیلی کم ادویه بزنید و کره آب شده رو اضافه کنید و همه مواد رو چنگ بزنید تا مخلوط بشه.بذارید داخل یخچال تا طعم بگیره.
برای مواد میانی اول پیاز رو خوب تفت بدید تا طلایی بشه و سپس قارچ رو بریزید و تفت بدید و زرنگ و گردو ویکم زعفران و بقیه ادویه جات و نمک را اضافه کنید .

روی یک سطح صاف پلاستیک فریزر را باز کنید و کمی روغن مایع روش بزنید و مرغ رو پهن کنید به قطر ۱ سانت نه خیلی نازک نه کلفت و مواد میانی رو روش پهن کنید و اروم با کمک پلاستیک رول کنید و خوب همه جاش رو ببندید که مواد نزنه بیرون.
روی رولت یکم آرد سوخاری بپاشید و با پلاستیک بلند کنید و درون ماهیتابه که از قبل داغ کردید و یکم روغن ریختید بگذارید و یکم دورش رو سرخ کنید تا طلایی بشه.از ماهیتابه خارج کنید و روش پنیر پیتزا بریزید و درون فر داغ قرار بدید به مدت نیم ساعت تا مغز پخت بشه.
نکته: میتونید وقتی رولت رو سرخ کردید درون یک سس گوجه که از قبل آماده کردید قرار بدید تا بپزه و جا بیوفته .و درون سس یکم جعفری و مرزه خشک بریزید.

نکته:میتونید از گوشت چرخی برای مواد میانی هم استفاده کنید .

نکته:حواستون باشه پیاز باید خیلی کم باشه وگرنه بوی پیاز میگیره.به مرغ زعفران زیاد بزنید.
...
نظرات