عکس فطایر پنیری
farahnaz
۱۱
۲۳۵

فطایر پنیری

۱۴ خرداد ۹۸
مواد لازم :
آرد سفید ۳ بار الک شده........۳ لیوان
روغن مایع ..............۵ قاشق غذاخوری
ماست یا شیر ...........۱ لیوان
نمک..........خیلی کم نوک قاشق چایخوری
شکر ........۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ کامل .......۱ عدد
زرده تخم مرغ برای رومال............۱ عدد
کنجد و سیاه دانه برای روی خمیر......به مقدار لازم
مایه خمیر ...........۱ قاشق غذاخوری
شیره شکر یا عسل ..........۴ قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای و گردو به مقدار لازم
طرز تهیه:
ابتدا برای درست کردن خمیر آرد و ماست یا شیر و مایه خمیر و شکر و نمک و روغن را درون کاسه گودی بریزید و تخم مرغ را با چنگال بزنید و به مواد اضافه کنید همه مواد رو با هم مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا خمیر لطیفی به دست آید .
خمیر را ۲ ساعت استراحت بدید تا ۲ برابر بشه.باید پف کنه حتما.از مایه خمیرتون آگه مطمئن هستید که خشک اضافه کنید ولی آگه نه که درون آب ولرم بگذارید تا عمل بیاد با یک قاشق شکر.
برای مواد میانی گردو به دلخواه البته خرد کنید و با پنیر خامه ای مخلوط کنید و کنار بگذارید .هر چی پنیر بیشتر بگذارید خوشمزه تره.
وقتی خمیر آماده شد کف پیرکس رو چرب کنید و یه گلوله از خمیر اندازه گردو کوچک بردارید و وسطش پنیر بذارید و ببندینش و از دور تا دور ظرف شروع به چیدن کنید تا حالت لونه زنبوری بگیره. وقتی کامل چیدین زرده تخم مرغ آگه دوست دارین با یکم زعفرون بزنید و با برس روی خمیر بزنید و روش کنجد و سیاه دانه بریزید .
درون فر داغ قرار دهید طبقه وسط تا کاملا پف کنه و بپزه با چنگال یکم از فطایر رو بزنید کنار ببینید بافتش پخته و بعد بالای فر یا توستر را روشن کنید تا روش هم برشته بشه .وقتی از فر خارج کردید باید همینجور داغ روش عسل یا شیره بریزید.
بهتره بین لونه زنبوری ها شیره بریزید تا به خوردش بره .
این دستور حرف نداره آگه مایه خمیرتون سالم باشه اصلا خراب نمیشه .
نوش جان.
...
نظرات