عکس کیک زبرا
vanilacake1399
۹
۱۷۹

کیک زبرا

۱۹ خرداد ۹۸
#کیک_زبرا #کیک_دورنگ #عصرانه #شیرینی #مهمانی #تولد
یه کیک عالی برای صبحانه یا عصرانه
مواد لازم برای ۶ نفر

آرد گندم ۲لیوان و۲قاشق غ
شکر ۱ و۱/۴ لیوان
شیر یا آب یا گلاب ۱/۴ لیوان
تخم مرغ ۳ عدد
روغن مایع نصف لیوان
پودر کاکائو ۲ قاشق غ
بکینگ پودر ۲قاشق مرباخوری
وانیل۱/۴ قاشق چایخوری
دستور پخت
ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا پس از اینکه مایه کیک آماده شد برای گرم شدن فر معطل نشوید. برای شروع آرد را با بکینگ پودر مخلوط کنید سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را الک کنید تا به طور کامل صاف شوند.
پس از اینکه آرد و بکینگ پور را الک کردید آنها را کنار بگذارید. در مرحله بعدی یک کاسه مناسب انتخاب کنید و تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه بریزید. همزن را روی دور تند بگذارید و مواد را هم بزنید تا کاملا کشدار و سفید رنگ شوند.
پس از اینکه مخلوط تخم مرغ ، شکر و وانیل کشدار شدند روغن مایع را اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید. در ادامه شیر را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند. در ادامه ۲ قاشق غذاخوری از آردی که در مرحله اول الک کردید بردارید.
حالا باقیمانده آرد را کم کم به مخلوط شیر و تخم مرغ اضافه کنید و با لیستک به صورت دورانی مواد را مخلوط کنید تا مواد با آرد یکدست شوند و خمیر کیک منسجم شود. در مرحله بعد خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.
دو قاشق غذاخوری آرد باقیمانده را با نیمی از خمیر به خوبی مخلوط کنید و دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو را به نصف دیگر خمیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. یک قالب مناسب انتخاب کنید و آنرا با روغن مایع چرب کنید.
در ادامه مقدار کمی آرد کف قالب بپاشید و یک ملاقه از مایه سفید داخل قالب بریزید ، سپس یک ملاقه از مایه کاکائویی بریزید. به همین ترتیب تمام مایه کیک را داخل قالب بریزید.
در انتها به کمک یه سیخ چوبی یا خلال دندون از وسط به سمت بیرون قالب و یا از بیرون قالب به سمت وسط خط هایی رو بندازین تا شبیه گل بشه.
در مرحله پایانی کیک را به مدت ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید تا آماده شود . میتونین از هر قالبی و با هر شکلی برای پخت این کیک استفاده کنید و حتما هم نیازی به طرح انداختن در مرحله ی نهایی نیست.
من از گردو هم استفاده کردم که سلیقه ای هست.
من دستور های زیادی برای این کیک استفاده کردم که از همه بهتر همین دستوره . درست کنید و نوش جان کنید😄
ممنون از اینکه با لایک هاتون به من انرژی پختن غذا های بهتر میدین.
...
نظرات