عکس ژله پف پفی

ژله پف پفی

۱۴ تیر ۹۸
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاه

نکته تربیتی👇👇👇👇

🔴دختر بد نداریم ❗️

🌹سلام بر دختران ساکن سرزمین حیا، سلام بر فرشتگان زمینی معطر به عطر عفاف و سلام بر وارثان حجاب فاطمی

✅ روز ولادت دختر مکرمه موسی بن جعفر علیهماالسلام چه بجا روز ملی دختران نام‌گرفته است!

 💝ضمن تبریک به تمام دختران پاک و نورانی، نکته جالبی از  قرآن کریم را درباره روش تربیت دختران که یقیناً تاکنون نه شنیده‌اید و نه خوانده‌اید (از عنایات الهی در تأملات قرآنی حقیر است) به‌رسم هدیه، به همه مخاطبان عزیزم پیشکش می‌کنم.

🔻می‌دانید که یکی از راهبردهای تربیتی بسیار مهم و مؤثر، معرفی الگو (خوب و بد) است.

✅ در قرآن کریم عالی‌ترین کتاب هدایت و تربیت دقت کنید:مرد خوب معرفی شده است،  مرد بد هم معرفی شده است؛  مرد خوب مانند تمام انبیا، جناب خضر، مؤمن آل فرعون، لقمان حکیم، حبیب نجار و … علیهم‌السلام. مرد بد مانند فرعون، نمرود، ابولهب، برصیصای عابد و…

✅ زن بد معرفی شده است،  زن خوب هم معرفی شده است؛  زن بد مانند همسران نوح و لوط، دو تن از همسران پیامبر اکرم (سوره تحریم)، همسر ابی لهب و … زن خوب؛ مانند آسیه همسر فرعون، مادر موسی، مادر مریم و… علیهم السلام

✅ پسر خوب معرفی شده است،  پسر بد هم معرفی شده است. پسر خوب مانند اسماعیل و یحیی علیهماالسلام پسر بد مانند پسر نوح.

✅ دختر خوب معرفی شده است؛ مانند مریم و دختر شعیب(سوره قصص) ولی… دختر بد معرفی نشده است!!
 
✅ یعنی ما در طول تاریخ حتی یک  دختر بد هم نداشته‌ایم؟ قطعاً پاسخ منفی است! پس چرا برای تربیت دختران، هیچ الگوی منفی و بدی از جنس خودشان معرفی نشده است؟ به ذهن و نظر بنده می‌رسد که به دلیل روح لطیف دختران و ضرورت حفاظت از این لطافت، در تربیت دختران فقط باید جنبه‌های مثبت و ایجابی را مدنظر قرارداد و از ورود به مباحث سلبی حتی معرفی و مثال زدن شخصیت‌های منفی خودداری کرد.

🌸🍃بار دیگر روز قشنگ دختران را که مصادف است با ولادت زیباترین دختر تاریخ بشر ازنظر شخصیت یعنی حضرت فاطمه معصومه تبریک عرض می‌کنم.

🖊 حمیدرضا مهدوی ارفع

ازمتنش لذت بردم گفتم باشماعزیزان به اشتراک بزارم
نظرشماچیه؟؟؟؟
🌸🌸🌸🌸التماس دعای فرج🌸🌸🌸🌸
#ژله_پف_پفی
#روزدختر
#دختر_خوب
...
نظرات