عکس کلوچه خرمایی
Parastoo Izadi
۱۱۷
۱.۴k

کلوچه خرمایی

۳۰ تیر ۹۸
دوستان مهربونم سلام وقتتون به خیر و شادی🌹🌹🌻🌻
#شیرینی_خرمایی#کلوچه#خمیر_جادویی
مواد لازم

آرد ۳ لیوان
خمیر مایه ۳ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
زرده تخم مرغ یک عدد برای رومال
شیر یا آب ۱ لیوان
روغن ۶ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه
۱- خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).
۲- تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
۳- پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.
۴- داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.

۵-داخلش هم خرما رو له کنید و بهش هل،گلاب و دارچین بزنید میتونید گردو هم اضافه کنید ... و به هرشکلی که بخواید میتونید دربیارید، برا رومال کردن هم از زرده تخم مرغ و زعفران استفاده کنید و با فورچه روی شیرینی ها بکشید ...
هنگام استفاده هم یک ظرف آب داخل فر بگذارید تا شیرینی ها نرم بمونن ...
...
نظرات