عکس کاچی با تزئین
خاطره
۱۱۲
۱.۴k

کاچی با تزئین

۳ مرداد ۹۸
چرا زنان قوی از درون شکننده‌اند؟
زمانی که ما با زنان قوی روبه‌رو می‌شویم، فکر می‌کنیم که آن‌ها اعتمادبه‎نفس بالایی دارند.
یک شغل مناسب، یک خانواده‌ی دوست‌داشتنی، رابطه‌ی عاطفی سالم، سلامتی و ...، اما پشت همین لبخند و روحیه بالا، زنانی با دل‌های شکسته قرار دارند. اما چرا؟

▪️آن‌ها تنها به خودشان تکیه می‌کنند.

زنان قوی دوست دارند که مستقل باشند.
آن‌ها به کمک دیگران نیازی ندارند و در واقع ترجیح می‌دهند که روی پای خودشان بایستند. آن‌ها دوست دارند که در مقابل دیگران، فردی با اعتماد‎به‌نفس بالا به نظر آیند. تحقیقات نشان داده که آن‌ها این شخصیتشان را دوست دارند و به آن افتخار می‌کنند. اما مشکل اینجاست که آن‌ها جز به خودشان به هیچ فرد دیگری تکیه نمی‌کنند و در واقع نمی‌خواهند قبول کنند که همه‌ی ما آدم‌ها گاهی به کمک یکدیگر محتاجیم.

▪️دیگران بار مشکلاتشان را روی شانه‌ی آن‌ها می‌اندازند.

طبق تحقیقات، از آنجایی که افراد قوی بسیار مسئولیت‌پذیر هستند، با آغوش باز تکیه‌گاهی برای دیگران می‌شوند. اما خودشان هیچ‌گاه در مورد مشکلات و ناراحتی‎هایشان با دیگران حرف نمی‌زنند، می‌خواهد مشکلات مالی باشد یا عاطفی و... همین می‌شود که آن‌ها نه تنها ناراحتی‌های خود، بلکه مشکلات دیگران را هم بر دوش می‌کشند.

▪️آنها در مورد مشکلاتشان با دیگران حرف نمی‌زنند.

اگرچه دیگران زنان قوی را شانه‌ای برای گریه‎هایشان می‌بینند، اما خود این زنان در مواقع ناراحتی و مشکلات، به سمت هیچ کسی نمی‌روند. همین خصوصیت باعث می‌شود که آن‌ها هر روز تنها و تنهاتر شوند که درنهایت ممکن است که به افسردگی بیانجامد.

▪️او مراقب دیگران است، اما خودش را فراموش می‌کند.

زنان قوی همیشه حامی خانواده و دوستان خود هستند. هر موقع که آن‌ها به کمک نیاز داشته باشند، آن‌ها در صف اول ایستاده‎اند، با خنده‌های آن‌ها می‌خندند و با گریه‌هایشان اشک می‌ریزند؛ اما زمانی که نوبت نیاز‌های خودشان می‌شود، همه را فراموش می‌کنند.

آنها آن‌قدر ناراحتی‎هایشان را در خود می‌ریزند که دیگران فکر می‌کنند هیچ ناراحتی و مشکلی در زندگی‎شان ندارد. در واقع آن‎ها آن‌قدر مشکلاتشان را به رویشان نمی‌آورند که دیگران هم فراموش می‌کنند که آن‌ها هم ممکن است گاهی روز بدی را پشت سر گذاشته باشند.

▪️از دردهای جسمانی‎شان چیزی نمی‌گویند.

زنان قوی جدا از مشکلات روحی، درد‌های جسمانی خودشان را نیز پنهان می‌کنند. به عنوان مثال آن‌ها هرگز از ناراحتی‎هایشان در مقابل پدر و مادر یا فرزندانشان حرف نمی‌زنند، اما نمی‌دانند که با این کار در نهایت به قلبشان هم آسیب می‌رسانند.
تحقیقات نشان داده که سرکوب کردن احساسات منفی، فشار زیادی را به قلب وارد می‌کند که در نهایت منجر به مشکلات قلبی می‌شود.

▪️پشت قدرت آن‎ها، داستانی تلخ نهفته است.

او یاد گرفته که در مواقع سختی چگونه از خودش دفاع کند.
اما این بدین معنی نیست که او دیگر هیچ ناراحتی در زندگی‌اش ندارد.

زنان قدرتمند زمانی که بیرون از خانه هستند، در محیط کار، در میهمانی‎ها، ماسک به صورت می‌زنند، اما زمانی که در تنهایی خود به سر می‌برند، با واقعیت تلخ زندگی‎شان مواجه می‌شوند.
آن‌ها احساس می‌کنند که در مقابل انتظارات بالای دیگران نباید کم بیاورند.
طبق تحقیقات، همین خودکنترلی آن‌ها در مقابل دیگران منجر به آسیب روحی‎شان می‌شود. از این رو، زمانی که در تنهایی به شکست‌ها و مشکلات شخصی خودشان فکر می‌کند، با تلنگری غرق در اشک می‌شود...

...
نظرات