عکس کماج رژیمی وکیک هل وگلاب وزعفران

کماج رژیمی وکیک هل وگلاب وزعفران

۱۷ مهر ۹۸
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاه

نکته تربیتی👇👇👇👇👇👇

اگه یادتون باشه داشتم در مورد مدیریت جسم کودک می‌نوشتم و در مورد خواب چند تا پست گذاشتم. حالا می‌خوام در مورد تغذیه بنویسم. حتماً تا آخر پست رو بخونید.

همیشه بخش قابل توجهی از برنامه‌های زنده تلویزیون در مورد آشپزی هست و طبیعیه که آشپزی بیشترین مشتریش خانم‌ها هستن. تلویزیونم که اگه بیننده نداشته باشه، بیکار نیست برنامه با یان موضوع بسازه.

تو اکثر این برنامه‌های آشپزی هم اسم غذاهایی میاد که تا حالا هیچ کدوم‌مون نشنیدیم، ظاهرشونم که خیلی خوشمزه به نظر میاد، مجری و آشپزم که کلی تعریف می‌کنن پس چرا هیچ وقت سر از خانه‌های ما در نمیارن؟!!

خیلی ساده است ماها دوست داریم مدام #برنامه آشپزی ببینیم و شاید یاد هم بگیریم اما دوست نداریم اونا رو بپزیم. انصافاً توی خونه‌های ما چند جور غذا پخته میشه؟! غیر از عدس‌پلو، ماکارونی، قرمه‌سبزی، قیمه، کوکو و چند تا غذای دیگه چیز دیگه‌ای هم درست می‌کنیم؟!

این تمرین خیلی ساده است و حداکثر یه ربع وقت نیاز داره! یه مداد یا خودکار با یه کاغذ بردارید و هر چی غذا بلدید درست کنید، روش بنویسید. تردید نکنید تعداد غذاها از پنجاه تا بیشتر میشه، البته پنجاه تا مال مرداست 😉😉 خانم‌ها که باید برن رو صد و پنجاه تا. یعنی ما مردا حداقل پانزده جور نیمرو بلدیم درست کنیم! 😂

حالا چی می‌خوام بگم؟!

👈چرا بچه‌ها نباید تنوع غذایی داشته باشن؟!

👈 حس چشایی بچه از کجا باید بفهمه که ما حداقل شصت نوع ادویه توی بازار داریم؟!

👈 چرا از تغییر می‌ترسیم، غذای جدید نمی‌پزیم و فقط همون غذاهای همیشگی رو باید درست کنیم؟!

👈 چرا ذائقه همسر و بچه‌هامون رو کلاً به سه جور غذا عادت دادیم؟!

👈 چرا ...

راستی شما چقدر توی خونه تنوع غذایی دارید؟! یه لیست بنویسید که چند جور غذا بلدید و چند تاش رو توی شش ماه اخیر پختید ...

پی‌نوشت: تو پست بعد بحث رو ادامه میدم.

نویسنده:آقای حمید کثیری

🌸التماس دعای فرج🌸
#کماج
#کیک_هل_وگلاب
...
نظرات