عکس سالاد سزار مخصوص
shayli
۷۰
۵.۴k

سالاد سزار مخصوص

۲۰ مهر ۹۸
سلام دوستان مهربونم،از همراهیه صمیمانتون خیلی ممنونم😘🙏
🔴 پستو ورق بزنید.
کلیپ تهیشم براتون میفرستم.
سالاد سزار
مواد لازم :
سینه مرغ دو عدد
کاهو یک بوته
نان تست ۵ عدد
پنیر پارمزان ۴ قاشق غ
روغن زیتون نصف پیمانه
سس مایونز ۳ قاشق غ
سس خردل ۲ قاشق غ
سرکه بالزامیک ۲ قاشق غ
سیر ۳ حبه
آب یک عدد لیموترش
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه:
ابتدا از چند ساعت قبل سینه های مرغ را با یک عدد پیاز خلالی،یک حبه سیر خلالی،نمک و فلفل و زردچوبه،یک قاشق سرکه بالزامیک،یک قاشق روغن زیتون میذاریم توی ظرف دربسته و تو یخچال میذاریم تا مزه دار بشه،من از شب قبل گذاشتم.
سه عدد سیر را رنده میکنیم و نصفشو به چهار پنج قاشق روغن زیتون اضافه میکنیم و هم میزنیم تا سیر و روغن زیتون با هم مخلوط شوند و روغن با سیر مزه دار شود،کناره های نان تست را جدا میکنیم و نان تستها رو با چاقو به مربعهای کوچیک تقسیم میکنیم و روغن زیتونی که با سیر مزه دار شده را روش میریزیم و توی تابه حرارت میدیم تا برشته شود،نانها رو هم میزنیم تا همه ی قسمتهاش برشته شود.قسمتهای جوان کاهو را میشوریم و میذاریم آبش بره بعد به قطعات دو سانتی برش میزنیم.
سینه های مرغ مرینت شده را با بیفتک کوب میکوبیم و گریل میکنیم البته من چون تابه گریل نداشتم به جاش مرغو داخل ماهیتابه با مقدار کمی روغن زیتون سرخ کردم.
برای سس سالاد سزار،یک چهارم پیمانه روغن زیتون،سه قاشق سس مایونز،بقیه سیر رنده شده،دو قاشق سس خردل،
۱ قاشق غ سرکه بالزامیک،سه قاشق غ پنیر پارمزان،آب یک عدد لیموترش و نصف قاشق مرباخوری نمک و فلفل را با هم مخلوط میکنیم.
توی ظرف سالاد کاهو میریزیم و نانهای تست برشته شده را روش میچینیم و مقداری از سس سالاد را توی قیف میریزیم و روی سالاد میریزیم و سینه مرغ گریل شده را برش میزنیم و روی سالاد میذاریم و روش پنیر پارمزان و گوجه گیلاسی و به دلخواه زیتون بدون هسته برای تزئین میذاریم.
موقع سرو بقیه سس سالادو روی سالاد میریزیم ونوش جان میکنیم.
#سالاد_سزار#آشپزی
...
نظرات