عکس کیک موجدار رنگارنگ
shayli
۷۸
۵.۷k

کیک موجدار رنگارنگ

۲۴ مهر ۹۸
سلام دوستان گلم، از انرژی مثبتی که بهم میدین خیلی ممنونم😘
این کیکو تابستون درست کرده بودم از تهیش فیلم گرفتم براتون میفرستم.
راستی دوستان از کلیپها اصلا استقبال نمیشه اگه دوست ندارین کلیپ نفرستم فقط دستور کارا رو بنویسم؟
کیک موجدار
مواد لازم برای قسمت سفید
سفیده تخم مرغ ۵ عدد
شکر ۲/۳ دو سوم پیمانه
شیر نصف پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
آرد یک لیوان پر
وانیل نصف قاشق مرباخوری
بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری

مواد لازم برای قسمت زرد رنگ
زرده تخم مرغ ۵ عدد
شکر ۲/۳ دو سوم پیمانه
شیر نصف پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
وانیل نصف قاشق مرباخوری
بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
آرد یک لیوان سرخالی
پودر کاکائو به مقدار لازم
طرز تهیه:
همه ی مواد یخچالی را از نیم ساعت قبل از یخچال درمیاریم تا به دمای محیط برسن بعد زرده و سفیده های تخم مرغ را جدا میکنیم و فر را با درجه ۱۸۰ روشن میکنیم.
سفیده ها را با همزن خوب میزنیم تا کف کند بعد شکر را کم کم به آن اضافه میکنیم و همچنان با همزن میزنیم،بعد شیر و روغن مایع مربوط به قسمت سفید را اضافه میکنیم و دوباره با همزن میزنیم.
آرد،وانیل و بکینگ پودر را دوبار الک میکنیم و کم کم به سفیده اضافه میکنیم و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن هم میزنیم و کنار میذاریم .
حالا زرده های تخم مرغ و شکر و وانیل را با همزن خوب میزنیم تا کرم رنگ شود بعد شیر و روغن مایع را اضافه کرده و دوباره با همزن میزنیم،آرد و بکینگ پودر را دوبار الک کرده و کم کم به زرده اضافه میکنیم و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن هم میزنیم،در این مرحله میتونیم یک قطره رنگ زرد هم به مایع زردمون اضافه کنیم.
قالبو با کره یا روغن جامد چرب و آرد پاشی میکنیم و نصف مایه زردو داخلش میریزیم و روش پودر کاکائو الک میکنیم تا تمام سطحشو بپوشونه بعد نصف مایه سفیدو آروم با کفگیر روش میریزیم و دوباره پودر کاکائو الک میکنیم و بقیه مایه زردو میریزیم و دوباره پودرکاکائو روش الک میکنیم و در آخر بقیه مایه سفیدو میریزیم وقالبو تو فر ۱۸۰ درجه که از قبل گرم شده بمدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه میذاریم تا کاملا بپزد،بعد از پخت اجازه میدیم کیک کاملا خنک بشه بعد از قالب خارج میکنیم.
قالب من تا حدودی کوچیک بود شما بهتره از یه قالب بزرگتر استفاده کنید.
پی نوشت:من به کیکی که تو عکس میبینید یه قطره رنگ زرد به قسمت زردش اضافه کردم ولی کلیپو از قبل گرفته بودم که اون موقع موفق به گرفتن عکس اون کیک نشدم،یکم قسمت زردش کمرنگتر بود.
#کیک_موجدار#کیک_عصرانه#کیک_آشپزی_شایلی#آشپزی#کیک

...
نظرات