عکس کمپوت گلابی و ژله میوه ای عصرونه
♡فرشته♡
۳۱
۱.۱k

کمپوت گلابی و ژله میوه ای عصرونه

۲۷ مهر ۹۸
امروز دیدم گلابی هایی که تو یخچاله در حال نرم شدن و خراب شدنه و به فکر افتادم که باهاش کمپوت درست کنم.
اول گلابی ها را پوست کندم و آن ها را به ابعاد دلخواه بریدم و پوست و قسمت دانه ها کاملا جدا کردم.
دو لیوان آب و دو قاشق سرکه را داخل یک کاسه بزرگ ریختم و هر کدام از گلابی ها را که پوست کندم و خرد کردم فوری داخل کاسه مخلوط سرکه و آب گذاشتم تا رنگش تغییر نکنه، سرکه باعث می شود تا گلابی ها کدر نشن.
حالا داخل یک قابلمه یک لیوان و نیم آب، ۶ تا قاشق شکر و ۲ قاشق آبلیمو ریختم و هم زدم تا شکر کمی مخلوط بشه و حرارت را هم متوسط کردم. می تونید مقدار شکر را هم بر طبق ذائقه تان کمتر یا بیشتر بریزید.
بعد گلابی ها را که حدود دو الی سه دقیقه داخل مخلوط آب و سرکه ماندند از کاسه خارج کردم و آن ها را داخل قابلمه ریختم و در قابلمه را هم بستم تا گلابی ها نرم بشن بپزند. دقت کنید که مخلوط آب و سرکه داخل کاسه را باید بریزید دور و فقط گلابی ها را داخل قابلمه بریزید.
گلابی ها خیلی زود و حدود یک ربع الی ۲۰ دقیقه ای می پزن و نرم میشن و اگر بیشتر روی حرارت بمونن شکلشون را از دست می دن. پس گاهی آن ها را چک کنید و وقتی به حد دلخواهتان نرم شدن دیگر کمپوت حاضره، در یکی دو دقیقه نهایی گلاب را هم اضافه کنید تا کمپوت تان مزه دار شود.
در این مرحله اگر دوست داشتین شربت کمپوتتان غلیظ تر باشه می تونید گلابی ها را در بیارید و بگذارید شربت کمی بجوشه تا غلیظ بشه. البته به نظر من شربت کمپوت هر چقدر رقیق تر باشه خوشمزه تره.
در آخر وقتی خوب خنک شد سرو کنیم.
دوستای گلم پیشاپیش از لایک هاتون سپاسگزارم🌷🌷🌷
#کمپوت
راستی می‌تونید روی لینک زیر بزنید وارد صفحه ی اینستاگرام من بشید🙂
https://www.instagram.com/p/B3_-JH3J0sK/?igshid=gz1fiyl1unva
...
نظرات