عکس کیک سورپرایز نارگیلی
پروانه
۱۰
۳۵۰

کیک سورپرایز نارگیلی

۲۸ مهر ۹۸
مواد لازم برای توپک نارگیلی:
2عدد سفیده تخم مرغ
3 ق غ شیر
1/2پیمانه پودر شکر
1و 1/2پیمانه پودر نارگیل (پیمانه سرخالی)
ابتدا سفیده رو کمی بزنید تا پف کنه و کم کم پودر شکر رو اضافه کنید. سپس شیر و در آخر پودر نارگیل. خوب مخلوط کنید تا منسجم بشه و با دست گلوله کنید و توپکهای یکسانی درست کنید و بذارید یخچال به مدت نیم ساعت بمونه. در این فاصله بریم سراغ درست کردن کیکمون.
.
.
مواد لازم برای کیک:
تخم مرغ: 3عدد
شکر: 1پیمانه
وانیل: 1ق چ
شیر: 2/3پیمانه
روغن مایع: 1/2پیمانه
پودرکاکائو: 3 ق غ
آرد سفید قنادی: 2پیمانه
بیکینگ پودر: 1ق م

طرز تهیه:
تخم مرغ+شکر+وانیل رو با همزن حدود 5 دقیقه بزنید تا پف کنه و سفید و کشدار شه. شیر رو اضافه و باز کمی بزنید. روغن مایع رو اضافه و درحد مخلوط شدن بزنید. آرد و پودر کاکائو و بیکینگ پودر رو 3 بار از الک رد کنید و در دو مرحله به مواد افزوده و با لیسک به صورت دورانی فولد کنید. قالب میان تهی باقطر 24 سانت رو خوب با کره یا ارده چرب کنید و کف قالب کمی پودر کاکائو الک کنید و 1/3مواد رو داخل قالب ریخته و توپکها رو روش بچینید و باقیمانده مایه کیک را روش بریزید و بذارید داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 40 الی 60 دقیقه بپزید. از فر که خارج کردید کمی خنک شد از قالب جدا کنید و بذارید خوب سرد شه و با مخلوط شکلات ذوب شده + کمی روغن مایع روش رو به وسیله قیف تزیین کنید.
.
.
.
نکته ها:
- پودرنارگیل رو که گفتم 1و 1/2پیمانه بریزید: اون 1 پیمانه رو کامل بریزید اما 1/2پیمانه رو پر نکنید، به اندازه نصف بند انگشت سرپیمانه خالی باشه.
-من 8 تا گلوله نارگیلی 24 گرمی درست کردم.
...
نظرات