عکس #باقلوا-بقچه ای 
خییلی خوشمزه بود ?
به زور عکس گرفتم ?چایی هم آماده ?بچه ها زود هاپولی کردن ???
hajehsan
۲۱
۴۱۶

#باقلوا-بقچه ای خییلی خوشمزه بود ? به زور عکس گرفتم ?چایی هم آماده ?بچه ها زود هاپولی کردن ???

۳۰ مهر ۹۸
#باقلوای بقچه ای
مواد لازم برای۸ نفر
زرده تخم مرغ ۱عدد
روغن یک قاشق سوپخوری
ماست‏ سفت ۳ قاشق سوپ خوری
کره آب شده ۱۰۰ گرم
پودر هل ۱/۴ قاشق چای خوری
آرد به مقدار لازم
بکینگ پودر نوک قاشق مربا خوری
گلاب یک قاشق سوپ خوری
شربت ۲ پیمانه
مواد میانی :
پودر پسته ۱/۳ پیمانه
پودر قند ۱/۲ پیمانه
پودر هل ۱/۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه
۱- در ظرف مناسبی ماست، روغن مایع و تخم مرغ ،بکینگ پودر ،پودر هل را بریزید و با هم مخلوط کنید، سپس آرد را کم‌کم تا جایی اضافه کنید که خمیر نرم و یکدستی حاصل شود. خمیر را جمع کنید، داخل کیسه فریزر بگذارید و آن را 20 دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید.
۲- در این فاصله مواد میانی را آماده کنید. پودر پسته، پودر قند و پودر هل را در کاسه‌ای بریزید و خوب مخلوط کنید. بعد از زمان ذکرشده یک چونه کوچک از خمیر بردارید و آن را روی سطح کار به قطر 8 سانتی‌متر باز کنید. از مواد میانی مقداری وسط خمیر بریزید، سپس خمیر را به شکل بقچه بپیچید. هر تعداد که می‌شود باقلواها را به همین شکل آماده کنید.
۳- باقلواها را داخل سینی فر بچینید، سپس تمام سطح آنها را آغشته به کره آب شده کنید. سینی را به مدت 25-20 دقیقه داخل فر قرار دهید تا باقلواها بپزند و آماده شوند.
۴- بعد از اینکه سینی را از فر خارج کردید، باقلواها را بلافاصله داخل شربت بار خنک بریزید. حدود 20 دقیقه صبر کنید تا باقلواها داخل شربت بمانند و شربت کاملا به خورد باقلواها برود.
۵- باقلواها را با پودر پسته تزئین و سرو کنید.
۶- دستور تهیه شربت : 2 پیمانه شکر و 2 پیمانه آب را همراه با 2 عدد هل داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا مواد بجوشند و شربت قوام بیاید. شربت را داخل ظرفی بریزید و کنار بگذارید تا سرد شود.

سایر نکات
شربت حتما باید خنک باشد تا کاملا به خورد باقلواها برود. اگر شربت گرم باشد، باقلواها شکل ظاهری‌شان را از دست می‌دهند.
...
نظرات