عکس دسر عربی
خاطره
۲۱۳
۲.۱k

دسر عربی

۶ آبان ۹۸
چرا حرم ها کبوتر دارند نه کلاغ؟
از نظر طب سنتی، هر مکانی دارای طبع و مزاج خاص خود است. بعضی مکانها مانند غسالخانه ها و قبرستانها دارای طبع سرد و خشک (سودایی) هستند.
سالن های ورزشی ؛مراکز تحقیقاتی به دلیل هیجان بالا دارای طبع گرم و خشک هستند.

اما مکانهایی وجود دارند که دارای طبع گرم و تر هستند یعنی خونسازند.
نشستن کنار رودخانه سودای مغز را از بین می برد در واقع می تواند آرامبخش بوده و افسردگی ها را ازبین ببرد اما نشستن در کنار دریا سودازا و نیز ایجادکننده افسردگیهاست.

حتی توصیه می شود افرادی که مشکلات روحی روانی شدیدی دارند از نشستن کنار دریا آن هم به هنگام غروب آفتاب با لباس بنفش و یا یاسی خودداری کنند چون زمینه خودکشی را برای خود فراهم می آورند.
از جمله مکان های خونساز می توان حرم اهل بیت (علیهم السلام) رانام برد. گرمای معنوی این مکان ها آنقدر بالاست که هرفرد با هرطبع و مزاجی را درمان خواهدکرد.

جالب است که هیچ کلاغی در حرم ها دیده نمی شود و بیشتر فضای صحن و حیاطها را کبوترها پر کرده اند. چون کبوتر پرنده ای گرم مزاج است به همین خاطر عاشق گرمای معنوی هستند!
اماکلاغها بدلیل سرد مزاج بودنشان تاب وتحمل گرمای این مکانهارا ندارند!!!
حالا نظرتون در مورد بقیع چیه؟؟ با اینکه قبرستانه ولی از کلاغ خبری نیست و پر از کبوتره.
مجموعه طب نبوی


از همه عزیزانی که وقت میذارن وکپشنها رو با دقت میخونن وبرام کامنت میزارن یدنیا ممنوووونم..اگه جواب کامنتاتون دیر میشه بذارین بحساب پر مشغلگی من..والا ارادت کامل دارم به همتون ..دوستتون دارم وجبران همه محبتاتون قلبای قرمز پایین هنراتون هست...
...
نظرات