عکس ماهی زبون
فایده و تعدیل کننده
رضوانک
۰
۱.۱k

ماهی زبون فایده و تعدیل کننده

۱۱ آبان ۹۸
عشقولیای خودخودممم😃😚سلااااام.یکی از خوراکیهای آرام بخش و ضد عصبانیت ماهی هستش که برای تنظیم خلق و خوی مناسبه.مخصوصا ماهی آزاد، تن، ساردین و ...که امگا ۳ زیادی دارن و این اسیدهای چرب نمیزارن که دنیا رو تیره و تار ببینین.ولی شرط خوردنش اینه که ناهار ماهی بخورین چون طبعش سرده و شب ممکن باعث سکته شه و شرط دومش اینه که سردی رو با چند چیز گرم خنثی کنین تا مفید باشه نه مضر.مثلا مُصْل‍ِحات معروف ماهی خرما ،گردو،زیتون و سیر ... که باهاش باید بخوری.


و اما این ماهی به شکل زبون و‌ پولک ریزی داره و پوست یه طرفشو میگیری. فقط ستون مهره داره و تقریبا بی خار...میتونی سرخش کنی‌.طعمش محشره و چیپس و سوخاری میشه راحت.تو پیجم طرز پختن ماهی رو دادم.لطفا اونو دوباره بخونین.

سایر

_اگه هفته ای دو بار ماهی نمی خورین ، از تخم مرغ غنی شده با امگا ۳،گوشت و آجیل مخصوصا گردو و اسفناج و کاهو و شاهی و دانه های روغنی مثل سویا و ... (سویا واسه آقایون ممنوع) و انواع کلم و حتی کنسرو ماهی استفاده کنین .

_ امگا ۳ برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر و بیماریهای التهابی و پوستی ، دیابت و کلسترول بالا و فشارخون و بعضی از سرطان ها ضروری هستش ،به جووون خودم راست میگماااا .

_عکس غذامو با قاب دو تا قلب تزیین کردم واستون.زیر خرما و گردو (تعدیل کننده طبع سرد ماهی) نون بریدمو گذاشتم و ماهی ها رو کنارش چیدم.💕💯


#ماهی#زبون#رضوانک
...