عکس کیک گردو و کشمش
nouha (نُها )
۲۴۲
۱.۳k

کیک گردو و کشمش

۱۲ آبان ۹۸
سلام دوستان گلم☺

کیک گردو و کشمش:

تخم مرغ: 3 عدد
آرد: 2 پیمانه (لیوان دسته دار فرانسوی )
شکر دانه ریز: یک پیمانه سرخالی
شیر: 2/3پیمانه
کره: 130 گرم یا روغن 3/4 پیمانه
بیکینگ پودر :2 قاشق چایخوری
وانیل: 1 قاشق چایخوری
نمک میوه: نصف قاشق چایخوری

🔴ابتدا کره رو که به دمای محیط رسیده با شکر میزنیم تا کرمی بشه
✔نکته: ((دقت کنید که شکر به اطراف ظرف نپاشه و تمامش با کره مخلوط بشه اگر مقداری شکر که به کناره ظرف میچسپه رو بدون هم زدن رها کنید بافت کیک خیلی خوب نمیشه. بنابراین از ظرف با اندازه مناسب استفاده کنید.))

🔴 بعد یکی از تخم مرغ ها رو اضافه میکنیم و یک دقیقه با همزن میزنیم.بعد تخم مرغ دوم رو اضافه میکنیم ویک دقیقه هم میزنیم. همزمان با تخم مرغ سوم وانیل و نمک میوه رو اضافه و یک دقیقه هم میزنیم.

🔴 آرد و بیکینگ پودر رو 3 بار الک کرده و نصفش رو با مواد تخم مرغی مخلوط میکنیم. (با همزن دستی آروم بزنید ) بعد از اینکه آرد مخلوط شد؛ مقداری از شیر رو میریزیم و مخلوط میکنیم. بعد مقدار دیگه آرد اضافه کرده و آروم هم میزنیم و سپس کمی شیر و به تناوب از آرد و شیر ریخته تا تموم بشن.

🔴 نصف مایه کیک رو در قالب ریخته؛ گردو و کشمش رو که ازقبل چند ساعت در آب خیس خوردن رو با مقداری آرد مخلوط کرده و روی مایه میریزیم. باقی مانده مایه کیک رو در قالب ریخته و در فری که از قبل با دمای 180 درجه گرم شده؛ قرار میدیم و بعد از ۴۵دقیقه الی یک ساعت ( یا یک ساعت ونیم بسته به دمای فر تا زمانی که روی کیک قرمز بشه) با سیخ چوبی تست میکنیم اگر از مایه به سیخ نچسبید کیک آماده ست.
بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید و سرو بفرمایید نوش جان☺
...