عکس رب انار نازگل (دو مدل)
آشپز نازگل
۳۳
۵۰۴

رب انار نازگل (دو مدل)

۱۷ آبان ۹۸
سلام گلای من 😘😘😘😘

🔥تنور دلتون گرم 🔥

اگر رب انار رقیق میخواهید با ابمیوه گیری آبشو بگیرید مثل من ولی اگه مثل رب انارای شمالی میخواهید سفت و غلییییظ بشه از روش دوم استفاده کنید که براتون مینویسم👇👇👇👇👇👇👇👇

#رب_انار_نازگل
(کانال تلگرام آشپزی به سبک نازگل)

موادلازم:

⭐️ روش اول ⭐️

برای ۱ کیلو رب انار، ۸ کیلو دانه انار لازم است
نمک یک قاشق غذا خوری
شکر به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

در روش اول دانه های انار را از انار جدا کرده و غلاف های سفید رنگ را جدا می کنیم چون باعث تلخی رب انار می شوند بعد دانه های انار را در آبمیوه گیری ریخته و آب آن ها را می گیریم آب انار را داخل پارچه نخی ریخته از آن رد می‌کنیم آب انار صاف شده را در دیگ ترجیحاً مسی ریخته و آن را می جوشانیم باید مراقب باشیم که رب انار ته نگیرد دائما آن را هم می زنیم و کف روی آن را می گیریم

حدود ۳ تا ۴ ساعت طول می کشد با حرارت ملایم تا رب انار ما به غلظت مناسب برسد در اواخر پخت یک قاشق غذا خوری نمک را به رب انار اضافه کرده و در صورت تمایل ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری شکر اضافه می کنیم.
برای اینکه بفهمیم چه زمانی رب انار به غلظت مناسب رسیده است یک قاشق از آن را داخل یک بشقاب می ریزیم و اجازه می دهیم کاملاً خنک شود آن را کج کرده اگر به آرامی ریخت و کشدار شد شعله زیر رب انار را خاموش کرده و اجازه می‌دهیم داخل دیگ کاملاً خنک شوند و بعد در شیشه های تمیز و خشک انتقال می دهیم می توانیم رب انار را در یخچال یا جای خنک نگه داریم. در این روش رب انار کمی رقیق است.

⭐️روش دوم⭐️

شمالی های عزیز از این روش برای درست کردن رب انار استفاده می کنند آن ها دانه های انار را به همراه یک لیوان آب می جوشانند تا دانه ها کاملاً پخته و نرم شوند وقتی کاملاً سرد شدند آنها را از سبد رد کرده و آب انار را داخل کیسه نخی می ریزند و صاف می کنند.
بعد آب انار را داخل یک دیگ بزرگ ریخته و به آرامی می جوشانند و کف روی آنها را میگیرند تا کم کم کاملاً سفت مثل رب گوجه شود.
حدود ۴ ساعت جوشیدن برای این روش با حرارت ملایم کافیست.
در این روش رب انار بسیار سفت میشود. و رنگ قهوه ای تیره دارد.

#رب_انار #رب #رب_آلوچه #شمالی #خونگی #نازگل
...
نظرات