عکس سالاد سزار نازگل
آشپز نازگل
۲۰
۴۶۹

سالاد سزار نازگل

۱۹ آبان ۹۸
سلام همراهای خوبم حالتون خوبه؟؟😘😘
الهی که دلتون خوش باشه و تنور دلتون گرررررم🔥

براتون سالاد آوردم چهههه سااااالادییییی🤩
سالاد نگو غذا بگو ...به به ... اگه درست نکنی از دستت رفته😀 بصورت ویدیوی مو به مو داخل کانالم گذاشتم اما اینجا فقط میتونم دستورشو براتون بزارم👇👇👇

#سالاد_سزار_نازگل
(تلگرام آشپزی به سبک نازگل)

👥👤مواد لازم برای سه نفر

یک عدد سینه مرغ
یک عدد کاهو
پنج عدد نان تست
سه حبه سیر
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن مایع
سه قاشق غذاخوری سس مایونز
۲ قاشق غذاخوری سس خردل
۲ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
سه قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه
۴ قاشق غذاخوری پنیر پارمسان
زعفران دم کرده به اندازه نیاز
نمک و فلفل به اندازه نیاز

👩🏻‍🍳طرز تهیه؛

اطراف نان تست را با چاقو جدا کرده و مابقی نان را به مربع های کوچک برش می زنیم دو عدد سیر را داخل ظرفی رنده کرده و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن مایع به آن می افزاییم .نان ها را داخل آن ها ریخته و زیر و رو میکنیم تا مزه دار شوند سپس آنها را داخل یک قالب میریزیم و داخل فر مدت ۱۰ دقیقه با درجه ۲۰۰ اجازه می‌دهیم کاملا برشته شوند.

سینه مرغ را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و آنها را داخل مخلوط رنده سیر و روغن زیتون یا روغن مایع می غلتانیم به آنها نمک و فلفل و زعفران دم‌کرده اضافه می کنیم و سپس یک قاشق غذاخوری آبلیمو روی آنها ریخته و سلفون می کشیم و به مدت یک تا ۲ ساعت داخل یخچال اجازه می‌دهیم مزه دار شوند.

نان ها را از داخل فر خارج کرده و کنار می گذاریم کاهو را به قطعات کوچک برش زده و شستشو می دهیم و کنار می گذاریم تا آب آنها کشیده شود.

مرغ ها را در مقدار کمی روغن سرخ می کنیم تا کاملاً برشته شوند به سراغ درست کردن سس می‌رویم حتماً دقت کنید
دستور این سس بسیار مهم هست پس حتماً از موادی که خدمت شما عرض می کنم استفاده کنید و هیچ کدام را جایگزین نکنید تمام موادی که گفتم سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی دارند.

برای درست کردن سس ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز را داخل کاسه ای ریخته دو قاشق غذاخوری سس خردل به آن اضافه می کنیم ۲ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک و یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه و ۲ قاشق غذاخوری سر پُر پنیر پارمسان و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا مایع بهش اضافه میکنیم و کاملا مخلوط میکنیم.
حالا کاهو ها را داخل ظرف مورد نظر می ریزیم و دو قاشق غذاخوری از سس روی انها میریزیم و پنیر پارمسان روی آنها می پاشیم و نانهای برشته شده را روی آنها می چینیم.مرغ ها را به صورت مورب برش های باریک می زنیم و آنها را روی سالاد میریزیم اینجا باید به سلیقه خود این سالاد خوشمزه را تزیین کنید. روی مرغ ها سسی که درست کردیم میریزیم یک قاشق غذا خوری سر پر پنیر پارمسان می‌پاشیم روی سالاد را با زیتون گوجه گیلاسی و هر چه که دوست دارید میتوانید تزیین کنید.من از زرشک تازه و گلهایی با هویج و گوجه برای تزیین استفاده کردم.
این سالاد(از نظر من یک غذای کامل و فوق العاده خوشمزه است)
⚜شدیداً پیشنهاد می کنم این سالاد بی نظیر را حتما درست کنید و لذت ببرید نوش جان😋

#سالاد_سزار #نازگل #سالاد #پیش_غذا #غذای_اصلی #سرکه_بالزامیک #پنیر_پارمسان #زیتون #نان_تست #کاهو
#مرغ #سس_خردل
...
نظرات