عکس پیراشکی کرمدار

پیراشکی کرمدار

۲۳ آبان ۹۸
اولین باربود درست کردم عالی بود جاتون خالی
بااین دستور پختم:
#پیراشکی_کرمدار
#دونات

.پیراشکی کرم دار هم دقیقا دستور دونات هست و توش یه کرم داره . با دستور زیر ۹ تا پیراشکی و ۶ تا دونات شد . در کل ۱۵ تا میشه .


تخم مرغ ۱ عدد
شیرولرم نصف لیوان
آرد سفید قنادی تقریبا ۲ لیوان
پودر خمیر مایه ۱ ق م(لوازم قنادی ها ، سوپری ها ، نانوایی ها دارند )
کره ۳۵ گرم
شکر ۲ ق غ
نمک ۱/۴ ق چ

یه قاشق شکر رو با شیر ولرم مخلوط کردم . پودر خمیر مایه رو داخلش ریختم ، یه کوچولو هم زدم . در ظرف رو گذاشتم تا خمیر مایه به عمل بیاد .حدود ۱۰ دقیقه .
تخم مرغ رو با چنگال کمی زدم ، بقیه شکر و نمک رو ریختم و هم زدم ، کره هم که توی دمای محیط نرم شده بود و خمیر مایه به عمل اومده رو هم ریختم .
آرد الک شده ، به تدریج اضافه کردم . مقدار آرد همیشه تقریبی هستش به اندازه تخم مرغ ها بستگی داره . کم کم آرد رو اضافه کردم تا خمیربه دست نچسبه .بعد خمیررو حدود ده دقیقه ورز دادم و صد بار روی صفحه کارم کوبیدم .
خمیر رو داخل ظرف تمیزگذاشتم روش یه پارچه تمیز کشیدم . جای نسبتا گرم یه ساعت استراحت کنه .
بعد از استراحت پف خمیر رو با ورز دادن گرفتم . بعد با کاتر گرد قالب زدم . مهم نیستش همین جوری سلیقه ای انتخاب کردم . با ته لیوان و ... هم‌میشه .
خمیر رو با وردنه قطر ۱ سانت پهن کردم و بعد قالب زدم . و داخل سینی که کمی کفش آرد پاشی کرده بودم از یه وسیله ای مثل کاردک و یا کفگیر استفاده کردم .
روش پارچه کشیدم و نیم ساعت استراحت دادم .
حالا توی یه قابلمه کوچک روغن ریختم و با حرارت کم و با کفگیر دونات رو برداشتم و توی روغن انداختم .

#کرم_پیراشکی :
نصف لیوان شیر سرد و یه قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و یه قاشق غذاخوری آرد سفید و یک سوم لیوان شکر رو با هم مخلوط و روی حرارت ملایم قرار دادم و مدام هم زدم تا از غلظت فرنی یه خرده سفت تر بشه و آخرش هم یک چهارم ق چ وانیل و یک ق غ کره ریختم و از حرارت برداشتم .

#گاناش :هم 50 گرم خامه صبحانه رو داخل طرفی ریختم و روی بخار کتری قرار دادم ، وقتی جوشید 50 گرم شکلات تخته ای رو بهش اصافه کردم و هم زدم تا شکلات به خوردش بره ، بعد از حرارت برداشتم و وقتی از حرارت افتاد ، دونات خنک رو توش زدم و در آوردم . می تونین ساده و یا با پودر قند هم سرو کنین .
...
نظرات