عکس اسپرسو
neda
۳۲
۲۱۴

اسپرسو

۵ آذر ۹۸
دوستای گلم این نوشیدنی خوشگل و خوشمزه که میبینید موکاچینو هست یه نوشیدنی کافی شاپی که خودم درست کردم☺ و تشکیل شده از سس شکلاتی،شیر،قهوه اسپرسو و فوم شیر(کف).
طرز تهیه👇👇👇
برای تهیه قهوه اسپرسو محفظه موکاپات را از قهوه اسپرسو پر کنید(۳ ق م) کمی فشرده کنید داخل محفظه موکاپات تا زیر سوپاپ آب بریزید و محفظه را بذارید و موکاپات را ببندین و روی حرارت ملایم گذاشته و منتظر میشیم تا قهوه آماده بشه.
سس شکلاتی که آماده ش هست ولی اگه نداشتین میتونین خودتون درست کنین برای تهیه سس شکلاتی مقداری شکلات تخته ای خرده شده رو ذوب کرده روی سماور یا روی بخار کتری(بن ماری) بعد خیلی کم روغن مایع در حد ۱ ق چ اضافه میکنیم که روان بشه بعدشم کنار میذاریم.
برای شیر فوم دارمقداری شیر را که بهتره پر چرب باشه گرم کنید نیازی نیست شیر بجوشه گرم بشه کافیه داخل فرنچ پرس بریزید و با بالا پایین کردن اهرمش در حدود ۶،۷ دقیقه فوم(کف شیر) تهیه کنید اگه فرنچ پرس ندارین داخل بطری در دار بریزید و تکون بدین تا فومش(کف) درست بشه.
👈👈👈حالا برای تهیه موکاوچینو داخل لیوان(ته لیوان) را سس شکلاتی بریزیدبعد شیر فوم دار را روی آن ریخته و بعد به آرامی از وسط لیوان اسپرسوی دم شده را بریزید در نهایت برای تزیین میتونید روشو پودر کاکائو بپاشید.لایه هاش به ترتیب از پایین به بالا سس شکلاتی،شیر،اسپرسو و فوم شیر.
#قهوه#نوشیدنی#اسپرسو#نوشیدنی_گرم#نوشیدنی_کافیشاپی
...
نظرات