عکس کیک پرتقالی
نیکا
۱۲
۱.۱k

کیک پرتقالی

۸ آذر ۹۸
کیک پرتقالی با سس پرتقال
مواد لازم:
تخم مرغ............ .....4 عدد
شکر.....................یک و نیم لیوان
روغن مایع..............نصف لیوان
آرد .....................دو لیوان
بکینگ پودر.............دو قاشق چایخوری
آب پرتقال تازه.........نصف لیوان
رنده پوست پرتقال.....دو قاشق غذاخوری
وانیل.....................کمی
نمک......................یک پنس
طرز تهیه:
میدونم که همتون میدونید اما بازم میگم که برای درست کردن کیک چند تا کار رو باید اول انجام بدید: اولی اش اینکه تمامی مواد به دمای محیط رسیده باشند. دوم اینکه فر رو حنما گرم کنید. سوم اینکه تمام مواد رو اندازه کرفته و دم دستتون بزارید.
خوب برای شروع من تخم مرغها رو از یکساعت قبل گذاشتم بیرون. یه پرتقال درشت رو خوب شستم. اول پوشتش رو رنده کردم. فقط حواستون باشه که قسمت سفید رنده نشه که کیک رو تلخ میکنه. بعد آبش رو گرفتم.
تخم مرغها و شکر و وانیل ورنده پوست پرتقال رو با همزن حسابی میزنیم تا حجیم و کرم رنگ بشه. بعد روغن رو اضافه میکنیم و باز میزنیم. بعد هم آرد و بکینگ پودر و نمک رو که سه بار الک کردیم بهش اافه میکنیم و با قاشق و به صورت دورانی هم میزنیم و در آخر هم آب پرتقال رو و در حد مخلوط شدن هم میزنیم. مواد رو داخل قالب که از قبل چرب کردیم میریزیم و میزاریم داخل فر 180 درجه ای. به مدت 40 دقیقه. البته این زمان بستگی به فرتون داره
وقتی کیک رو خارج کردیم چنج دقیقه صبر میکنیم بعد از قالب خارج میکنیم و میزاریم تا کاملا سرد بشه.
 سس پرتقال:
برای درست کردن سس من باز هم از آب پرتقال طبیعی استفاده کردم که باعث شد یه ته مزه ترشی داشته باشه. به نظر من این طعم با کیک که شیرین هست تناسب خوبی ایجاد کرد. شما اگر دوست ندارید از ابمیوه پرتقالی استفاده کنید.
یک لیوان آب پرتقال رو با یک قاشق نشاسته ذرت و دو قاشق شکر روی حرارت میزاریم و مدام هم میزنیم تا به جوش بیاد و غلیظ بشه. نصف بسته ژله پرتقالی رو هم بهش اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم. تو این مرحله میتونیم خامه هم اضافه کنیم که من اینکار رو نکردم. اگر حامه بریزید رنک سس پرتقالی تون کمرنگ میشه.
زمان بدید تا سس حسابی سرد و نیم بند بشه و بعد روی کیک سرد بریزید.
مطمئنم از طعم این کیک لذت میبرید.
نوش جان
...
نظرات