عکس کیک اسفناج
_nafiseh.64
۲۹۹
۹.۳k

کیک اسفناج

۱۵ آذر ۹۸
سلام مهربونا 🌻🌻🌻
ممنونم از تک تک لایکها و کامنتهای شیرینتون و شرمنده که وقت نکردم جواب محبتهاتون رو بدم 🙏🙏🙏😘
با یه ایده ی ساده و دستور پخت عالی برای شب یلدا اومدم خدمتتون 🍉🍉🍉 لطفا ورق بزنید. متاسفانه کیفیت عکس اولم موقعِ ارسال مثل اینکه پایین اومده 😕
خداییش رنگ کیک اسفناج رو ببینید چه خوشرنگه💚💚💚 چون قبلا با دستور تهیه های دیگه امتحان می کردم رنگش به این قشنگی نمی شد و بافتش هم یکمی خمیری میشد اما با این دستورِ خودم ، هم رنگش عالی شد هم بافتش 👌چون اگر اول اسفناج رو بپزید انگار دارید بخش زیادی از رنگ سبزش رو از بین می برید ولی اسفناج همراه کیک پخته بشه رنگ سبزش بیشتر به کیک داده میشه .
فقط شماره ی ماسوره ای که باهاش خامه زدم نپرسید چون چند تا ماسوره دارم همشون هم تقریبا شبیه همدیگه هستند 😀 شماره هاشونم بلد نیستم 🤔
مواد لازم کیک اسفناج
تخم مرغ چهار عدد
شکر یک لیوان
آرد دو لیوان
بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
اسفناج خام پوره شده دو سوم لیوان
روغن نصف لیوان
طرز تهیه :
ابتدا زرده و سفیده رو از هم جدا کرده ابتدا سفیده را خوب بزنید تا پف کند بعد شکر را اضافه کرده به همزدن ادامه دهید تا شکر در سفیده حل شود .
زرده ها و وانیل را افزوده با همزن خوب بزنید. برای تهیه ی پوره اسفناج لطفا از اسفناجهای ریزتر مثل بیبی اسفناج استفاده کنید و ابتدا با چاقو خوب خردشون کنید و داخل میکسر یا با گوشت کوب برقی خوب پوره اشون کنید اگر خوب پوره نشدند یکمی شیر می تونید بهشون اضافه کنید اما مقدار نهایی به اضافه ی شیر باید همون دو سوم لیوان باشه که چون شیر اضافه کردید در صورت تمایل چند قطره رنگ خوراکی آبی می تونید اضافه کنید . ( چون اسفناج خودش سبز هست و تخم مرغ و آرد کمی زرد هستند و با ترکیب رنگ آبی رنگ سبز خوشرنگتری به وجود میاد )
و به مواد بالا پوره ی اسفناج خام و روغن رو افزوده همبزنید بعد همزن رو کنار گذاشته ، آرد و بکینگ پودر الک شده را در دو مرحله اضافه کرده آروم با قاشق همبزنید و داخل قالب بیست سانتی که کاغذ روغنی پهن کردید بریزید و بزارید داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه کیکتون آروم آروم بپزه .
بعد از خنک شدن یک لایه ی بالای کیکتون رو برش بزنید و بزارید کنار تا بافت داخل کیکتون که سبزِ خوشرنگیه نمایان بشه و بعد کیکتون رو به چهار قسمت مساوی برش بزنید و هر برش رو مثل عکس سوم مقداری کیک از وسطِ برش مثلثی خارج کنید و با خامه ی صورتی یا قرمز پر کنید و در صورت تمایل سه تا دونه شکلات چیپسی روش قرار بدید 😊🍉 و کیکهاتون رو به حالت ایستاده داخل ظرف بچینید .
دوستتون دارم شادباشید ❤❤❤
#یلدا #ایده_یلدایی #کیک_هندوانه #تزیین_هندوانه #میوه_آرایی #کیک_شب_یلدا #کیک #چله #شب_چله #خلاقیت #کیک_اسفناج #دیزاین_یلدا #جشن_یلدا #ایده_جدید #نفیسه
...
نظرات