عکس رویال آیسینگ مناسب تزیین کوکی
lomanacake
۴۲
۵۸۹

رویال آیسینگ مناسب تزیین کوکی

۱۱ دی ۹۸
کلیپ تزیین در اینستاگرامم موجوده☃️
سلام هنر دوستای گلم 👩🏻‍🍳🌷چطورید🤗
به درخواست دوستان آموزش رويال آيسينگ رو داريم بهمراه ويديو تزيينش☃️ لازم دونستم اينو بگم كه براى انجام تزيينات حرفه اى كوكى با آيسينگ بهتره دوره ببينيد
مواد لازم جهت تهيه آيسينگ:
پودر مرنگ: دو قاشق غذاخوری 
آب: یک چهارم پیمانه 
پودر قند: یک پیمانه حدودى
نشاسته ذرت: یک قاشق غذاخوری
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری (سه قطره اسانس روغنی)
بهتره آب رو مستقیم از شیر مصرف نکنید و از آبی که کُلرش رفته مثل آب جوشیده یا آب معدنی استفاده کنید.
حتما و حتما پودر قند رو باید آسیاب و بعد دو بار از الک مویی رد کنید. پودر قند الک شده رو در کاسه ای بریزید و با نشاسته ذرت ويسك کنید.
کاسه و پره های همزن رو با آب جوش و مایع ظرفشویی خوب بشورید، و كامل خشک کنید. 
طرز تهیه:
پودر مرنگ رو اندازه گیری کنید و در کاسه بریزید. وانیل یا اسانس دلخواه رو بهش اضافه کنید. 
آب رو اندازه گیری و به پودر مرنگ اضافه کنید.
آب سردِ یخچال باعث می شه پودر خودش رو ببنده.پس از آب هم دمای محیط یا آب ولرم استفاده کنید، منظور از آب ولرم آب هم دمای دستتونه. 
مواد رو خیییلی کم با ویسک یا دور کند همزن برقی بزنید تا کفی (فومی) بشه.
کاسه پودر قند الک شده رو کنار دستتون بذارید،هر بار یک چهارم پیمانه پودر قند به مواد اضافه کنید و بزنید.می تونید از دور تند همزن هم استفاده کنید، اگر همزن برقی معمولی دارید با بیشترین سرعت بزنید، اگر استند میکسر (همزن بزرگ ایستاده)دارید با دور متوسط.

با توجه به جنس پودر مرنگ و میزان مواد زمان زدن طول می کشه مسلما با حجم بالاتر مدت زمان هم زدن بیشتر می شه.
با هر بار اضافه کردن پودر قند یک درجه آیسینگ غلیظ تر می شه. 
در انتهای زمان زدن، آیسینگ سفت می شه و وقتی پره های همزن رو از ظرف بلند کنید، روی پره ها و داخل کاسه حالت قله ای پیدا می کنه.
 بعد از اینکه به غلظت مناسب رسيديم(در پایین توضیح دادم)نوبت رنگ کردنه. به میزان مورد نیاز آیسینگ جدا کنید و رنگ دلخواه رو ذره ذره با خلال دندون بهش اضافه کنید. بعد از هر بار اضافه کردن رنگ آیسینگ رو با دور کند همزن و در یک جهت بزنید تا بافتش بهم نریزه.
ادامه آموزش (مبحث غلظت ها و توضيحات کاربردی در 👇🏻👇🏻👇🏻
غلظت در رويال آيسينگ:

١-غلظت سفت Stiff consistency: در این نوع رویال آیسینگ، میزان پودر قند زیاده و غلظتش بسیار بالا وشکل خمیر دندونه.از این غلظت برای درست کردن گل های شکری و طرح های برجسته استفاده می شه.
برای تِست این غلظت، قانون "20 ثانیه" امتحان می شه. قانون 20 ثانیه یعنی اگر با چاقو روی سطح رویال آیسینگ خط بندازید، 20 ثانیه باید طول بکشه و بعد از اون خط چاقو محو شه. 
٢-غلظت متوسط Medium Consistency: این نوع رویال آیسینگ به غلظت نوع اول نیست ولی شُل و روون هم نیست و روی بیسکویت پخش نمی شه بلکه باید با چاقو پخشش کنید.این غلظت مناسب دورگیری و نوشتنه. 
برای تِست این غلظت قانون "10 ثانیه" رو باید امتحان کنید. یعنی بعد از آماده کردن، روی سطح آیسینگ با چاقو خط بکشید و تا 10 بشمارید، بعد از 10 ثانیه باید جای خط چاقو محو شه و نه زودتر.
بهش پایپینگ آیسینگ Piping Icing هم گفته می شه. 
٣-غلظت پایین FLOOD ICING: این کمترین غلظت رویال آیسینگه که برای پوشش سطح بیسکویت و پر کردنِ دور گیری ها استفاده می شه و غلظتش مثل شامپو یا عسله. بسیاری از اساتید معتقدند که برای رسیدن به این غلظت، رویال آیسینگ رو با غلظت بالا آماده کنید و بعد یکی دو قاشق آب بهش اضافه کنید. برای تِست این آیسینگ قانون " کمتر از 10 ثانیه" استفاده می شه. یعنی وقتی روی سطح رویال آیسینگ چاقو رو می کشید، جای چاقوی زیر 10 ثانیه باید ناپدید شه.

اما توضيحات راجب كليپی که در اینستا گذاشتم: و عکس بالا:
برای دورگیری قیف رو حداقل یک سانت بالاتر از کوکی نگه دارید، که آیسینگ روش بخوابه و کار تمیزتر در بیاد. 
برای اینکه کارتون تمیز در بیاد بعد از اتمام هر بخش تزئین، نیم ساعت صبر کنید تا آیسینگ خشک شه و بعد قسمت بعدی رو شروع کنید، یعنی بعد از پایان دورگیری، اجازه بدید آیسینگ دورگیری خشک شه و بعد فلودینگ رو انجام بدید، بعد طراحی روش.
بعد از اتمام فلودینگ (پوشش بیسکویت) با رویال آیسینگ، بیسکویت رو کمی به چپ و راست تکون بدید تا آیسینگ یکدست پخش شه و جاهای خالی یکنواخت پر شه.
بعد از فلودیگ، حباب های هوای ایجاد شده رو با خلال دندون از بین ببرید.
خشک شدن بیسکویت ها بین 6 تا 24 ساعت بسته به نوع آب و هوا، طول می کشه. در طول این مدت بیسکویت های تزئین شده باید در دمای محیط باشن، روشون پوشونده نشه و در ظرف دردار و در یخچال نباشند.
❌نكته هاى مهم:
آيسينگ رو با سفيده تخم مرغ هم درست ميكنن ولى سفيده خام در بدن ممكنه باعث بيمارى عفونى بشه مخصوصا كه كوكى هاى دكوراتيو رو بيشتر كودكان مصرف ميكنند.
١-دونه هاى درشت پودر قند،آيسينگ رو زبر و ظاهر كار رو خراب ميكنه.پس حتما دو بار از الك ريز رد كنيد.
٢-اگر حين تزيين حباب هاى هوا زيادى در سطح كار هست و با حباب ها مشكل داريد به جاى پودر قند ،از آيسينگ شوگر استفاده كنيد.
آيسينگ شوگر قنادى ها گرونه.براى تهيش در منزل بايد به ازا هر پيمانه پودر قند،يك قاشق غذاخورى
نشاسته ذرت اضافه كنيد در آسياب مخلوط شه و از الك رد كنيد
٣-در رويال آيسينگ دنبال بافت پفكى و ابرى نيستيم چرا كه در اين حالت رنگ ها روى كوكى(بيسكوييت)مخلوط ميشن و آيسينگ ديگه صاف و براق نيست،براى جلوگيرى از پفكى شدن؛
١-استفاده از سرعت پايين همزن ٢-مواد رو در يك جهت هم بزنيد.
٤-آيسينگ بعد از اماده شدن خيلى زود در مقابل هوا خشك ميشه اگر همزمان چند قيف رو پر ميكنيد
قيف ها رو در ليوان قرار بديد و ته ليوان رو دستمال كاغذى مرطوب بزاريد اينجورى سر قيف خشك نميشه
...
نظرات