عکس باسلوق و لوکوم پرتقال
الهه سهرابی
۷۱
۴۱۵

باسلوق و لوکوم پرتقال

۱۲ دی ۹۸
#باسلوق_شیره #باسلوق_ساده #لوکوم_پرتقال #شیره_انگور #نشاسته_ذرت #پرتقال
باسلوق شیره با مغز گردو
باسلوق ساده با مغز بادام
و لوکوم پرتغال
طرز تهیه #باسلوق_شیره_انگور
1 پیمانه نشاسته ذرت
1 و1/4 پیمانه آب
1و 1/4 پیمانه شیره انگور
2 ق غ گلاب
پودر هل یا وانیل.

آب و نشاسته رو باهم کاملا مخلوط کنید و شیره رو هم اضافه کنید و روی حرارت ملایم بزارید مدام هم بزنید تا وقتی ک کمی سفت شد گلاب و پودر هل رو هم اضافه کنید من از وانیل به جای پودر هل استفاده کردم. به هم زدن ادامه بدید تا وقتی ک سفت بشه و از ظرف جدا بشه. بعد داخل قالب بریزید و یکی دوساعت در دمای اتاق بمونه.

طرز تهیه #باسلوق_ساده
1 پیمانه نشاسته ذرت
2/3 پیمانه شکر
1 و 1/4 پیمانه آب
2 ق غ گلاب
پودر هل یا وانیل
2 ق غ کره

نشاسته و آب و شکر رو باهم مخلوط کنید کاملا باهم مخلوط بشن.روی حرارت ملایم بزارید مدام هم بزنید کمی ک سفت شد گلاب و کره و پودر هل یا وانیل رو اضافه کنید و مدام هم بزنید تا از ظرف جدا بشه.
بعد با دست از مواد کمی بردارید وآن را گرد کنید و داخل پودر نارگیل یا آرد ذرت بزنید و با مغز گردو یا بادام تزئین کنید.یا میتونید داخل قالب سیلیکونی بریزید بعد ک خنک شد داخل پودر نارگیل بزنید

طرز تهیه #لوکوم_پرتقال
2 پیمانه آب پرتقال
1پیمانه نشاسته ذرت
1/2 پیمانه شکر
2 ق غ گلاب به دلخواه
وانیل
2 ق غ کره

آب پرتغال و نشاسته و شکر رو باهم کاملا مخلوط کنید روی حرارت ملایم بزارید وقتی شروع ب سفت شدن کرد گلاب و وانیل و کره رو اضافه کنید وهم بزنید تا به غلظت مناسب برسد نباید زیاد سفت بشه. از ی لیوان برای قالب استفاده کنید داخل لیوان رو خیس کنید و آب داخلش رو خالی کنید و لوکوم رو داخلش بریزید و تا صبح بزارید داخل یخچال بمونه بعد از قالب در بیاورید و برش بزنید.
...
نظرات