عکس کیک فنجانی
Rose
۹
۱۸۳

کیک فنجانی

۲ بهمن ۹۸
سلام دوستان، کیک فنجانی چندتا دستور داره، من همیشه از این دستور استفاده میکنم و بنظرم عالیه، به سلیقه خودم توی موادم قهوه هم اضافه میکنم و این دفعه شکلات تلخ دونه ای هم توی کیک ریختم که بعد پخت رفته بودن ته لیوان🤦‍♀️، البته قرار بود این کیک فنجانی باشه اما به نشکن بودن فنجان هام اعتماد نداشتم😁😂،
مواد لازم برای تهیه ی کیک فنجانی بدون فر
آرد 8 قاشق غذاخوری
روغن مایع 6 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
شیر 10 قاشق غذاخوری
شکر 7 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری سرخالی- در صورت تمایل

طرز تهیه ی کیک فنجانی بدون فر
قبل از شروع کار فنجانها را انتخاب کنید و حتما دقت کنید که نسبت به گرما حساس نباشن که موقع پخت بشکنن. یکی از فنجانها را داخل قابلمه بذارین و به اندازه ی نصف قد فنجان داخل قابلمه آب بریزین و بذارین تا جوش بیاد.
شیر و تخم مرغ رو هم از قبل بیرون بذارین تا به دمای محیط برسه.
آرد رو به همراه بیکینگ پودر و وانیل سه بار الک کنید. توصیه میکنم برای داشتن یه کیک پوک و خوشمزه حتما این کار رو در همه ی کیک ها انجام بدین. شکر رو هم به مواد خشکتون اضافه کنید .تخم مرغ رو داخل مواد بشکونید و با چنگال کاملا مخلوط کنید. اگه مرتب هم بزنید کاملا مواد با هم مخلوط و یه دست میشن.
در این مرحله شیر و روغن رو اضافه کنید و هم بزنین تا مواد یک دست بشه.
اگه دوست داشتین که کیک فنجانیتون کاکائویی بشه 2 قاشق غذاخوری کاکائو رو هم داخل مایه کیک الک کنید و هم بزنین.
بعد از جوش آمدن آب، حرارت را کم کرده داخل فنجونارو با روغن چرب کنید و به اندازه ی نصف فنجان رو مایه ی کیک بریزین و بذارین داخل قابلمه.
حرارت رو کم کم کنید و روی در قابلمه هم دمکنی بذارین تا بخار آب داخل فنجونا جمع نشه.
برای پخت این کیک 20 دقیقه زمان لازمه که باید در قابلمه بسته باشه و روی اون حتما دمکنی باشه و اصلا در رو برندارین چون پف کیکها می خوابه و بعد از 20 دقیقه شعله رو خاموش کنید 10 دقیقه با در بسته بهش استراحت بدین. حالا کیک شما آمادست.
...
نظرات