عکس حلوا
مژگان✴لیلا
۱۳
۶۹۱

حلوا

۹ بهمن ۹۸
ابراز محبت به همسر
نشان دادن محبت قلبی به همسر، امری تأکید شده در روابط میان زن و شوهر است. بنیان خانواده‌های به دور از محبت‌ورزی، بسیار سست و شکننده است. گفتن و شنیدن کلمات محبت‌آمیز، لازمه موفقیت در زندگی زناشویی است که البته به این نیاز متقابل، باید با رعایت برخی اصول، به بهترین شکل پاسخ گفت.
زندگی حضرت زهرا(س)، سرشار از گفتار آمیخته به احترام و عطوفت به حضرت علی(ع) بود. این بانوی بزرگوار در خطابی محبت‌آمیز به همسرش می‌فرمود: «روح من فدای روح تو بُوَد و جان من سپر بلای جان تو باشد.» (کوکب الدری، ج ۱، ص ۱۹۶٫ از علی(ع) نقل می‌کنند: «هرگاه به فاطمه می‌نگریستم، همه ناراحتی‌ها و غم‌هایم برطرف می‌شد.» (بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۱۳۴)
آراستن ظاهر و باطن برای همسر
از ویژگی‌های شایسته خانواده آرمانی در اسلام، آراستگی ظاهر و باطن همسران برای یکدیگر است. حضرت علی(ع) می‌فرماید: «زیبایی باطن، در حسن نیت و زیبایی درون است.» (غررالحکم و دررالکلم، ص ۴۱)
حضرت فاطمه(س)، الگوی برتر زنان مسلمان، برای زینت و استحباب، انگشتری به‌دست می‌کرد و از زبان رسول خدا(ص)، به دست کردن انگشتر را سفارش می‌فرمود: «هرکس انگشتری عقیق به دست کند، همواره خیر می‌بیند.» (وسائل الشیعه، ج ۸، ص ۲۴۹)
این بانوی گرامی همواره بر آن بود در محیط خانه و خانواده، خوش‌بو و آراسته باشد و موهبت زیبایی و جمال بی‌مانندش را تنها برای همسرش علی(ع) بیاراید و او همیشه نزد خود عطر نگه می‌داشت. ام‌سلمه می‌گوید: از ریحانه پیامبر خدا (ص) عطر خواستم و گفتم: سرورم! آیا عطر و بوی خوشی‌نزد خویش دارید؟ ایشان فرمود: آری و بی‌درنگ شیشه عطری آورد و اندکی از آن را بر کف دستم ریخت. بوی خوشی از آن برخاست که هرگز به مشامم نرسیده بود.( بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۹۵)
ایشان در واپسین لحظه‌های زندگی‌اش به اسماء فرمود: «عطر مرا که همیشه خود را با آن عطرآگین می‌کردم، بیاور…» (کشف الغمة فی معرفة الائمة، ج ۲، ص ۶۲)
محورهای صبر و شکیبایی حضرت فاطمه(س) در همسرداری و همراهی با علی(ع) را می‌توان در پنج مورد زیر برشمرد:
۱٫ تحمل سرزنش‌ها؛ حضرت فاطمه(س) پس از انتخاب زندگی ساده علی(ع)، بسیار سرزنش شد و در برابر همه سرزنش‌ها به نیکی صبر می‌فرمود.
۲٫ تحمل سختی‌های کار منزل و خدمت در خانه.
۳٫ تحمل مشکلات فراوان در زمان غیبت‌های طولانی حضرت امیر‌المؤمنین علی(ع) در طول جنگ‌های صدر اسلام.
۴٫ شریک شدن در غم علی(ع) و تحمل رنج‌های او و همراهی صبورانه با وی.(کتاب زنان، صص ۱۶۳ و ۱۶۴)
حلوای نذر
شهادت مظلومانه
خانوم فاطمه الزهرا سلام الله علیه
که هجده سال بیشتر نداشتن و انقدر کامل و جامع بودن.🌠
اونوقت منه نوعی با سی سال سن هنوز راهم رو پیدا نکردم و گیج میزنم شـــــرمندم😢......
خدایا به خانوم فاطمه الزهرا سلام الله علیه قسمت میدم نگاهت رو از ما نگیر و عاقبت هممون رو ختم بخیر بفرما❤
...
نظرات