عکس کیک سورپرایز ولنتاین نازگل (کیک قلب شکلاتی)
آشپز نازگل
۲۶
۴۴۷

کیک سورپرایز ولنتاین نازگل (کیک قلب شکلاتی)

۱۴ بهمن ۹۸
سلام سلااااام 😍 حال رفقام چطوووره😘
ایشالا که خوووب و خوش و سلامت باشین..

اینقدر گفتین آموزش ولنتاینی بزار بزار که منم نصف شبی پا شدم آموزش کااامل این قلب خوشششششششمزه رو ضبط کردم واستووووون😎
ببینید من چه دختر خوبی ام 😊😎😅

آموزش مووو به مووو و کاااملشو #رایگان مثل بقیه فیلمام گذاشتم کانال تلگرامم. (آشپزی به سبک نازگل)
👈👈👈👈👈ویدیوی کوتاه نصف کردنشو همینجا گذاشتم حتما ببینید 👉👉👉👉👉
ولی اینجا واستون رسپی کاااملشو مینویسم واسه ولنتاین درست کنید و بتررررکونید 🤩

#کیک_سورپرایز_ولنتاین_نازگل
#کیک_قلب_شکلاتی_نازگل


مواد لازم :

۳۵۰ گرم شکلات تخته‌ای ترجیحاً تلخ
۲ عدد تخم مرغ
یک لیوان آرد سفید قنادی
نصف لیوان شکر
نصف لیوان روغن مایع
نصف لیوان شیر یا آب
یک قاشق غذاخوری سر پر پودر کاکائو
۱ قاشق چای خوری بکینگ پودر
نصف قاشق چای خوری وانیل
خامه قنادی فرم گرفته ۱۰۰ گرم
شکلات صبحانه ۲ قاشق غذا خوری سر پر

طرز تهیه:

برای درست کردن این کیک به قالب ژله طرح قلب نیاز داریم جنس قالب اصلاً مهم نیست من از قالب پلاستیکی استفاده کردم میتوانید از قالب قلب ژله یا سیلیکونی هم استفاده کنید.
شکلات تخته‌ای را خرد کرده و در کاسه تمیز و خشک می ریزیم و روی حرارت بخار آب در حال جوش میگذاریم تا کاملا ذوب شود مراقب باشید حتی یک قطره آب هم داخل شکلات ریخته نشود حتی اگر قاشق شما خیس باشد شکلات سفت خواهد شد و روان نمی شود.


وقتی شکلات کاملا روان شد از روی بخار برداشته و با مقدار کمی روغن کف قالب و دیواره های آن را چرب می کنیم.
مقداری از شکلات را داخل قالب ریخته و قالب را تکان می دهیم تا کاملا کف و دیواره های قالب از شکلات پوشیده شود.
پنج دقیقه قالب را داخل فریزر قرار می دهیم و خارج می‌کنیم و مقداری شکلات مجدد داخل آن می‌ریزیم و همان مرحله را تکرار می‌کنیم تا دیواره ضخیم شود. شکلات اضافه داخل قالب را هر سری دقیقاً ویدیو به کاسه شکلات برمی‌گردانیم و داخل فریزر می گذاریم من این مراحل را سه مرتبه انجام دادم تا دیواره های قالب شکلاتی کاملا ذخیم شود و نشکند.

وقتی شکلات کاملاً بسته شد و به آرامی از اطراف ،شکلات را جدا کرده خیلی راحت آن را داخل یک بشقاب برمیگردانیم به آرامی انجام میدهیم تا شکلات شکسته نشود سپس وقتی از سلامت شکلات مطمئن شدیم آن را به قالب برمی گردانیم و داخل یخچال قرار میدهیم
برای درست کردن این کیک تخم مرغ و وانیل و شکر را به مدت ۳ دقیقه با دور تند همزن می زنیم تا سفید رنگ و کشدار شود روغن و شیر را اضافه کرده یک دور میزنیم بکینگ پودر و آرد و پودر کاکائو را روی مواد الک کرده و به آرامی هم میزنیم تا یکدست شود یک دور با همزن میزنیم تا گلوله های آن باز شود و مواد یکدست شوند.
کف قالب ۲۲ سانت رو چرب کرده و کاغذ روغنی می اندازیم.

فر یا آون توستر را از ۱۰ دقیقه قبل روی ۱۸۰ درجه روشن کرده و به مدت ۴۰ دقیقه کیک را میپزیم (طبق تجربه کار با دستگاه تان پخت کنید).

ده دقیقه صبر میکنیم تا کیک از داغی بیفتد و از قالب خارج می کنیم به آرامی کیک را به دو قسمت تقسیم کرده و اجازه میدهیم کاملاً خنک شود.
مقداری خامه قنادی را اجازه می دهیم کاملاً یخش باز شود و رقیق شود با دور تند همزن آنقدر می زنیم تا کاملاً فرم بگیرد و سفت شود حالا قالب حاوی شکلات را از یخچال خارج کرده و یک لایه خامه داخل قالب میکشیم دقیقاً طبق ویدیو عمل کنید
هر‌ لایه از کیک را به شکل قلب فرضی (که اندازه قالبمون باشه) برش میزنیم.
حالا روی خامه یک لایه کیک می گذاریم و فشار میدهیم به آرامی فشار دهید تا قالب شکلاتی شکسته نشود روی کیک را می توانید با مقداری شیر یا آب میوه مرطوب کرده و خامه یا شکلات صبحانه بکشید و روی آن را لایه بعد کیک را میگذاریم و به آرامی فشار میدهیم تا فیکس شود. مابقی شکلات ذوب شده را روی سطح کیک میریزیم و تمام جاهای خالی را با شکلات ذوب شده می پوشانیم . باید ضخیم باشد تا قلب شکلاتی شکسته نشود.

به مدت نیم ساعت قالب حاوی کیک را داخل فریزر قرار می دهیم تا کاملاً خنک شده و قلب شکلاتی سفت شود پس از گذشت این زمان به آرامی اطراف کیک را با نوک چاقو جدا کرده و داخل ظرف موردنظر برمی‌گردانیم.
روی کیک را با پودر طلایی خوراکی و قلمی می توانید رنگ کنید و یا طبق سلیقه خودتان کیک را تزیین کنید.

💕این کیک برای ولنتاین بسیار مناسب می باشد

❤️می توانید این قلب شکلاتی را بدون کیک به عنوان جعبه کادویی ولنتاین درست کنید، روی کاغذ روغنی به اندازه درب قالب ، شکلات ذوب شده بریزید و اجازه دهید خشک شود و درب قالب قلب شکلاتی تان را ببندید و با روبان تزیین کنید.

#کیک_ولنتاین #قلب_ولنتاین #ولنتاین #قلب_شکلاتی #کیک_سوپرایز #سورپرایز #شکلاتی #کیک_تولد #کیک_خامه_ای #عروسک_خرس
...
نظرات