عکس کیک شکلاتی
mastaneh
۵
۲۰۳

کیک شکلاتی

۱۰ اسفند ۹۸
۱ و ۱/۲ ليوان شكر

۱ و ۱/۲ ليوان شير

۱ و ۱/۲ ليوان روغن

۲ ليوان آرد

۳ عدد تخم مرغ

۴ قاشق غذاخوری پودر كاكائو

۱ قاشق چايخوری بكينگ پودر

۱/۸ قاشق چايخوری وانيل

این کیک رو من درست میکنم و خیلی طرفدار داره نكاتي هم داره كه در آخر حتما بخاطر داشته باشيد🙂 فر رو از قبل با دمای ۱۸۰ گرم کنید.
ابتدا شکر و روغن مایع و شیر و پودر کاکائو رو در یه ظرفی خوب هم بزنین و یه لیوان از مواد رو کنار بزارین تا بعدا به عنوان سس روی کیک استفاده میشه.
کیک رو داغ داغ بیرون بیارید و ببرید. سس از قبل آماده شده رو روی کیک داغ بریزید. منتظر بمانید کیک سرد شود و سس کاملا جذب کیک شود
رآد و بکینگ پودر الک شده و وانیل رو به باقی مانده مواد اضافه کنید و تخم مرغ هارو یه دونه یه دونه اضافه کنید و خوب با همزن بزنین. مواد رو داخل یه ظرف از قبل چرب شده بریزید و داخل فر بزارید تا ۴۵ دقیقه بپزد بعد گریل رو روشن کنید تا یه کمی روش سرخ شه.بعد مواد رو كه ريختين در قابلمه رو مجهز به دم كني كنيد بذاريد ۴۵ دقیقه بمونه. بعد از ۴۵ دقیقه با خلال يا چنگال تست كنيد اگه چسبيد ۱۵ دقيقه باز بمونه اگه نه در بيارريد و باقي دستور مثه قبل.
د کیک رو تزیین كنيد نكات: من روي كيك رو قبل از برش با خلال دندان سوراخ سوراخ كردم تا شكلات وارد بافت كيك بشه كاملا و اينكه ميتونيد مثه من توي قابلمه درست كنيد.
شعله پخش كن رو بزرگترين شعله اجاق باشه و حرارت ملايم حدود از اولي كه شروع به درست كردن مواد ميكنيد ۵ دقیقه قبل از ريختن مواد قابلمه رو چربش كنيد و بذاريد روي شعله پخش كن
#کیک_خیس #کیک #کیک_شیفون #کیک_خاص #خوشمزه_جات #شیرینی_خونگی #شیرینی
...
نظرات