عکس کیک اسفنجی 4 تخم مرغی

کیک اسفنجی 4 تخم مرغی

۱۵ اسفند ۹۸
#کیک_اسفنجی_4_تخم مرغی
#کیک_تولد
#خواهرانه
امروز تولد خواهرجان خودمه زلزله اسفندی خانواده 😂😁😁
تولدت مبارک عزیزدل😍😍😍
مدیحه جون تولد شما هم مبارک باشه گل دختر
با دستور زینب جان درست کردم فقط ی نکته اینکه داخل دستور نوشته شده بعد از زدن زرده و شکر سفیده زده شده رو باهاش مخلوط کنید بعد ارد رو اضافه کنید که این به نظرم صحیح نیست چون اگر بخواهیم کیک پف مقبولی داشته باشه باید اول زرده و ارد رو مخلوط کنیم و در اخر سفیده رو اضافه کنیم و فولد کنیم تا حباب های ایجاد شده داخل کیک از بین نره و بافتش سبک باشه.
خب برای این کیک,کیک رو به سه لایه برش زدم فیلینگ خامه و موز و گردو گذاشتم.روش با خامه فرم گرفته کاله کاور کردم کامل بعد با ابزار خامه کشی که مخصوص شیار انداختن هست دیواره کیک رو شایر انداختم و خط های صورتی رو که ژله بریلو هست رو با قیف روی دیواره ها زدم.بعد با پالتی که گرمی کرده بود کشیدم دور کیک تا صاف بشه.
برای روی کیک کمی خامه از کیک تولد قبلی مونده بود ولی ریسک نکردم برای کاور این کیک استفاده کنم اونو اوردمو روی حرارت ذوبش کردم و مقداری شکلات و پودر کاکائو بهش اضافه کردم برای براق شدنش هم کمی شربت بار که خودم درست کردم داخلش ریختم.و این شد گاناش رقیق ما برای اون قسمت براق قهوه ای روی کیک.
خب اومدم اون دایره ها رو با قیف روی کیک کار کنم که دیدم ای دل غافل خامه ام کمه گشتم دیدم یکم فیت و فان توت فرنگی دارم کمی از اون رو ریختم تو خامه رو دوباره با همزن زدم تا فرم گرفت کمی هم رنگ خوراکی صورتی زدم بعد داخل قیف ریختمو با ماسوره دندونه دار طرح زدم روی کیک .
قلبهای روی کیک هم دیروز با فوندانت برش زدم و گذاشتم تو محیط خشک شد.برای طلایی ها فوندانت سفید استفاده کردم و بعد از خشک شدن با پودر طلایی رنگ که با کمی روغن رقیقش کرده بودم رنگشون کردم.
خیلی خیلی دوست دارم این کیک رو خیلی تمیز نشده ولی خب بدون آموزش دیدن واقعا از خودم راضیم تا این حدم بد نشده نه?
...
نظرات