عکس کاسترد خانگی (بدون پودر کاسترد)
Z.moradi.60
۲۵
۳۷۳

کاسترد خانگی (بدون پودر کاسترد)

۲۶ اردیبهشت ۹۹
#پودر_کاسترد
#شیرینی_کاسترد
#دسر_کاسترد
#کیک_کاسترد
#شیرینی_گل_مینا
سلام دوستای گلم دیگه نیازی نیست پودر کاسترد رو از بیرون بخرید خودتون تو خونه با این دستور پودر کاسترد با هر طعمی که دوست دارید درست کنید و لذت ببرید😊👇
مواد لازم برای تهیه پودر کاسترد خانگی
👈مواد لازم
شکر آسیاب و الک شده ۱۲۵ گرم
شیر خشک ۵۰ گرم
نشاسته ذرت ۷۰ گرم
لوبیای وانیل ۲ عدد(من از پودر وانیل استفاده کردم)
نمک ۱ قاشق چایخوری
عصاره بادام نصف قاشق چایخوری (من از پودر حل استفاده کردم)
رنگ خوراکی زرد یک چهارم قاشق چایخوری(قابل حذف است)
👈طرز تهیه پودر کاسترد خانگی
همان طور که می‌بینید در مواد لازم گفته شده است که از لوبیای وانیل استفاده کنید. دلیل استفاده از لوبیای وانیل این است که کاسترد خانگی شما کاملا طبیعی و عاری از مواد شیمیایی باشد. اما اگر چنین چیزی در دسترستان نیست به جایش از یک نوک قاشق چایخوری پودر وانیل استفاده نمایید. در صورتی که لوبیای وانیل داشتید باید آن را از غشا در بیاورید. (البته این پوسته را دور نیندازید، اگر آن را در ظرف شکر، چای یا آردتان بیندازید آن‌ها هم عطر وانیل می‌گیرند.)
شکر، نشاسته ذرت، نمک، پودر شیر خشک و وانیل را در یک مخلوط‌کن بریزید و آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید.
اول عصاره بادام را قطره قطره به این مخلوط اضافه کرده و مخلوط‌کن را روشن کنید، بعد همین کار را با رنگ خوراکی انجام دهید.
این پودر را در یک شیشه بریزید و در یخچال بگذارید. پودر کاسترد شما آماده است و می‌تواند برای مدت طولانی در یخچال سالم بماند.
هر وقت که خواستید از این پودر استفاده کنید، کافی است برای هر ۱۰۰ میلی‌لیتر شیر یک قاشق غذاخوری از آن را در ظرف‌ان بریزید و تا جایی که کاملا در شیر حل شود، مخلوط را هم بزنید. بعد ظرف را برای یکی دو دقیقه روی حرارت بگذارید یا در ماکروویو قرار دهید. به مرور مخلوط شما شروع به غلیظ شدن کرده و آماده می‌شود.
در صورتی که دیدید کاسترد شما رقیق است، دفعه بعد مقدار پودری که می‌خواهید استفاده کنید را بیشتر کنید. برای داشتن کاسترد قالبی می‌توانید به ازای هر ۱۰۰ میلی‌لیتر شیر، ۲ قاشق غذاخوری از این پودر را استفاده کنید.
من رنگ خوراکی اضافه نکردم و فقط موقع پخت زعفران دم کرده اضافه میکنم عالی میشه😋👌👌
...
نظرات