عکس کاچی
_nafiseh.64
۱۳۲
۸.۳k

کاچی

۳۰ اردیبهشت ۹۹
سلام دوستای گلم 🌻🌻🌻
برای نگهداری طولانی از گلها بهتره هر چند ساعت یکبار داخل گلدون یخ بندازید .
مواد لازم برای یک کاسه کاچی
 آرد سفید شیرینی‌پزی (آرد نان لوش یا آرد سنگک): ۳ قاشق غذاخوری سر پُر
آب جوش: ۳ لیوان
روغن حیوانی( من از کره استفاده کردم ): سه قاشق غذاخوری
نبات زعفرانی چوبی: ۵ عدد
زنجبیل، دارچین و زردچوبه: ¼ قاشق چایخوری
زعفران ساییده شده: ¼ قاشق چایخوری
این مقدار مواد برای یک کاسه کاچی است، به تعداد کاسه‌هایی که می‌خواهید کاچی درست کنید مواد را دو یا سه برابر کنید.
 برای تهیه این دسر باید از یک ظرف تفلون یا هر ظرف دیگری که نچسب است استفاده کنید. ابتدا ۳ لیوان آب را به جوش بیاورید و سپس نبات کوبیده شده و زعفران ساییده شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. شربت را روی شعله گاز خیلی ملایم نگه دارید تا هم کم‌کم قوام پیدا کند و هم آب از جوش نیفتد.
در یک قابلمه دیگر روغن را بریزید و وقتی که روغن داغ شد آرد را کم کم اضافه کنید. یادتان باشد این میزان آرد برای یک کاسه از این دسر بعد از الک شدن آرد است. روی شعله ملایم گاز آرد و روغن را با حوصله و به آرامی تفت دهید تا رنگ آرد کرم مایل به قهوه‌ای شود. حالا زردچوبه را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود.
در این مرحله باید ترکیب آب و نبات و زعفرون را به آرد تفت خورده اضافه کنید. آب را در دو مرحله اضافه کنید. و در حین اضافه کردن آب مدام ترکیب را هم بزنید تا آرد گوله نشود و لطیف و یکدست باقی بماند. حالا زنجبیل را اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید تا روی شعله ملایم گاز خوب بپزد و روغن بیندازد. دارچین را زمانی اضافه کنید که کاچی روغن انداخته باشد. در واقع دارچین را روی این دسر مقوی و خوشمزه بپاشید. اگر دوست دارید می‌توانید کمی شکر هم روی آن بپاشید و با خلال پسته و بادام تزیین کنید
نکات مهم برای درست کردن کاچی *برای درست کردن کاچی می‌توانید ادویه‌ مخصوص این دسر را از عطاری یا ادویه‌فروشی تهیه کنید. اگر خودتان می‌خواهید این ادویه را در منزل درست کنید این مواد را تهیه کنید و از هر کدام یک قاشق چایخوری در هاون بریزید: بادیان ستاره‌ای، میخک، زنجبیل، دارچین، تخم‌گشنیز، جوز هندی، زیره سبز و زیره سیاه. ادویه کاچی کمی طعم تند و تیزی دارد. برای هر کاسه ¼ قاشق غذاخوری از این ادویه کفایت می‌کند.
*اگر طعم هل را می‌پسندید نوک قاشق چایخوری پودر هل به کاچی در حال پخت اضافه کنید.
دوستتون دارم شاد باشید 🌻🌻🌻
#کاچی #کاچی_زعفرانی #رمضان_الکریم
...
نظرات