عکس دسر زعفرانی(پاناکوتای زعفرانی)
آشپزخانه من
۱۹۴
۲.۷k

دسر زعفرانی(پاناکوتای زعفرانی)

۲ خرداد ۹۹
هر روز که اعلانات و چک میکنم میبینم دوستان زیر دسرها و ژله هام کامنت گذاشتن ک نحوه جدا کردن دسر و از قالب میخوان و باهاش مشکل دارن.زیر این پستم که دسر پاناکوتا هست توضیحات لازم رو میدم.
1-قالب مورد نظر رو کمی چرب کنید اگه روغن اضافه داشت با دستمال کاغذی بگیرید
2-قالب چرب شده رو یک ساعت در فریزر بزارید تا لایه ی نازکی یخ ببندد
3-حتما طبق دستور دسر عمل کنید و هیچ یک از اقلام مواد رو کم و زیاد نکنید خصوصا پودر ژلاتین‌ که در بستن دسر خیلی موثر هست.
یادمون باشه منظور از یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین که در بیشتر دستورهاست معادل 15 گرم می باشد نه یک قاشق پر یا سرخالی.اگه بیشتر ژلاتین بزنید دسر سفت تر میشه اگه کمتر احتمال وا رفتن دسرتون زیاده.
4-قبل از ریختن مواد در قالب اگر کف داشت کفشو بگیرید.مواد رو داخل قالب بریزید و بزارید یک شب کامل بماند.هر چه دسر بیشتر در یخچال بماند بهتر می بندد و خارج کردن آن از قالب راحت تر است.
بعد از بستن دسر اونو از یخچال خارج کنید ده دقیقه در دمای محیط بزارید سپس اطرافشو با چاقو آزاد کنید همه ی کناره های ته قالب را روی سطح کار به آرامی بزنید خواهید دید دسر بطور کامل از قالب خارج شده اونوقت در ظرف سرو برگردونید.
خیلی از کاربرا برای درآوردن دسر از قالب از آب جوش استفاده میکنن ک من اصلا لازم نمیدونمش.
امیدوارم مفید بوده باشه.
هر وقت هوس بستنی زعفرانی کردین و در خانه نداشتین این پاناکوتای زعفرانی رو درست کنید دقیقا همون مزه بستنی سنتی زعفرانی رو میده فقط بافتها فرق میکنه.
تقدیمش میکنم به نگاه قشنگتون عزیزان
پیشاپیش از همراهی گرم و صمیمانتون تشکر و قدردانی میکنم فداااااااتون❤❤❤
#دسر#زعفرانی#پاناکوتا#زعفرانی#افطار#آشپزخانه من
...
نظرات