عکس پیتزا مخصوص
_mehrnegar.cake_
۳۲
۸۶۶

پیتزا مخصوص

۱۱ خرداد ۹۹
همیشه دلم میخواسته و میخواد که یه پیتزا حرفه ای درست کنم😀 یه چیزی که منو راضی کنه. یه طعم خاص.😌 تا حالا پیتزا های زیادی درست کردم که هیچ کدوم حرفه ای نبودن. ولی این یکی یه پیتزا نیمه حرفه ایِ که شاید نصف راهو رفته😁 ولی هنوز جای آزمون و خطا و تجربه داره. برای همین یکی هم خیلی تحقیق کردم ، به این ور و اون ور سر زدم و دنبال یه خمیر اصیل ایتالیایی گشتم. سایت های مختلف رفتم ، متن ترجمه کردم و ... تا این که یکی شو انتخاب کردم. قبلا ها برای درست کردن پیتزا از خمیر جادویی استفاده میکردم (که دستورشو تو ویدئوهام فرستادم) با این که خمیر پوک و خوشمزه ای هستش ولی خب خمیر اصلی پیتزا نیست به همین دلیله که من دنبال خمیر اصلی بودم. خمیر این سری خوب بود ولی دوست دارم دستورات دیگه ای رو هم امتحان کنم. این دستور بدون شیر و تخم مرغ هست که اصلش همینه. دستور خمیر رو فعلا نمیذارم تا به اون چیزی که میخوام برسم. ولی بریم برای تاپینگ پیتزا که خوب و مورد پسند بود👌
طرز تهیه با نکات ریز و کامل رو میذارم ، همش رو هم خودم تایپ کردم و ممکنه کمی طولانی بشه چون کامله. دوست داشتید حتما مطالعه کنید.
🍕بعد از درست کردن یه خمیر خوب که اصلی ترین جزء پیتزاست میریم سراغ تاپینگ که اون هم به نوبه خودش مهمه. برای روی خمیر و زیر مواد احتیاج داریم به یه سس مخصوص پیتزا. من از سس مارینارا که ایتالیایی و مخصوص پاستا و پیتزا هستش استفاده کردم.
🔴 این مقدار موادی که مینویسم برای سه تا پیتزا بزرگ به قطر ۲۵ سانت کاملا اندازه و مناسبه.

《سس مارینارا🍅》
مواد لازم :
گوجه بزرگ ۴ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۳ حبه
روغن زیتون ۳ ق غ
رب گوجه ۱ ق م
ادویه ها به مقدار لازم (نمک ، فلفل سیاه یا قرمز ، اورگانو یا پونه کوهی که اگر در دسترس نبود میتونید از آویشن استفاده کنید.)
طرز تهیه : یک شکاف تقریبا عمیق به شکل + روی سر گوجه ها ایجاد کنید. سپس آن ها را به مدت ۳ دقیقه داخل آب در حال جوش بیندازید. پس از این مدت بلافاصله گوجه ها را به همان اندازه داخل آب و یخ بیندازید. این کار باعث شوک به گوجه ها میشود و به راحتی پوست آنها جدا میشود. حالا گوجه ها رو پوست بگیرید و داخل میکسر یا با بلندر پوره کنید. داخل ماهیتابه روغن زیتون و پیاز نگینی رو تفت بدید ، وقتی کمی شفاف و شیشه ای شد سیر را اضافه کرده و در صورت کم رنگ بودن گوجه ها میتوانید رب هم اضافه کنید. پوره گوجه را اضافه کنید ، حرارت را کم کنید و اجازه دهید سس بپزد و آب گوجه ها کشیده شود. اگر گوجه گوشتی و کم آب بود میتونید در حد ۱/۴ پیمانه آب اضافه کنید. وقتی آب گوجه کاملا تبخیر شد ادویه ها را اضافه کنید ، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید سس سرد شود.
برای تاپینگ این پیتزا من از فلفل دلمه ای ، قارچ ، پنیر پیتزا و سوجوک (کالباس گوشت ۹۰٪) و مقداری زیتون و برگ ریحان استفاده کردم.
🍕من چون قالب پیتزا نداشتم خمیرم رو کف سینی فر چرب شده پهن کردم و با قالب ۲۵ سانتی دورش رو برش زدم. اطراف پیتزا باید کمی ضخیم باشه.🍕اگر پیتزا ایتالیایی میخواید خمیرش خیلی خیلی نازکه ولی آمریکایی کلفت تره.
حالا سس مارینارا رو روی پیتزا پهن میکنیم. 🍕(لبه ها حدود ۱ سانت خالی میمونه) برای پنیر من از دو مدل پنیر پیتزا پروسس پر چرب و موتزارلا کم چرب استفاده کردم. که پنیر پروسس که چرب و سنگین تر بود رو روی سس ریختم 🍕(مقدار بیشتری از پنیر مثلا حدود ۲/۳ باید زیر باشه تا رو) و بعد از اون به ترتیب فلفل دلمه ای نگینی شده ، قارچ ورقه ای تفت داده شده (تفت دادم که آب نندازه ولی اگر قارچ خشک باشه و نازک ورقه بشه آب نمیندازه من امتحان کردم) و سوجوک. و در آخر مقدار کمی پنیر موتزارلا کم چرب و با مقداری زیتون ورقه شده (هسته ها توسط خودم در آورده شده😎🤞) و ریحون تزیین کردم. نکته ای که هستش که اینه که مواد پیتزا باید کمترین مقدار چربی رو داشته باشن پس حتما از مقدار روغن کمی استفاده کنید و چربی شون رو بگیرید. سینی رو در فر از قبل گرم شده با درجه ۲۰۰ به مدت ۱۵ دقیقه قرار دادم و در آخر هم کمی گریل رو روشن کردم. 🍕قبلا من پیتزا رو با دمای ۱۸۰ و به مدت ۲۵ دقیقه میپختم ولی در اثر تحقیقاتم فهمیدم که درجه پیتزا ۲۰۰ درجه س نه ۱۸۰. خمیرم خوب پخته شده بود و زیرشم طلایی بود👌 مواد روش هم عالی بود. در کل میگم راضی کننده تر از دفعات قبل بود😊 امیدوارم اطلاعاتم به دردتون بخوره🙂
پ.ن : پیتزا های قبل از جملات نشان دهنده نکات است.

#پیتزا #پیتزا_مخصوص 🍕🍄🥓
...
نظرات