عکس #کیک_سورپرایز_نارگیلی
r.dashti99
۴۵
۱.۸k

#کیک_سورپرایز_نارگیلی

۱۷ خرداد ۹۹
#کیک_سورپرایز_نارگیلی امروز من که با ما اومده بود#پیک_نیک 😉جاتون سبز😍
#کیک_سورپرایز_نارگیلی

تخم مرغ......... 3 عدد
شکر.........1لیوان
شیر........نصف لیوان
روغن مایع........ نصف لیوان
آرد ........... 2 لیوان
پودرکاکائو....... 3 ق غ
بکینگ پودر........1 ق م
وانیل .......نصف ق چ

مواد میانی:

سفیده تخم مرغ ........ 2 عدد
پودر قند ......... نصف لیوان
پودر نارگیل ........ 1 لیوان و نیم

برای سس روی کیک ( گاناش )

شکلات تخته ای 50 گرم
خامه50 گرم

اول فر رو روشن کردم تا گرم شه.

بعد مواد میانی رو آماده کردم به این صورت که سفیده تخم مرغ رو با همزن برقی زدم تا فرم بگیره تا زمانیکه ، وقتی ظرف رو برگردوندم از ظرف نریزه.اینکار به این علته که بوی ضخمش گرفته بشه. پودر نارگیل و پودر قند رو اضافه کردم خمیر نرمی به دست اومد.از این خمیر گلوله های کوچیک درست کردم و کنار گذاشتم.

برای مایه کیک:

تخم مرغ و وانیل رو کمی با مفتول فلزی (همزن دستی ) زدم تا از لختگی دربیاد و روش حباب بوجود بیاد (اصلا نیازی به همزن برقی نیس) بعد شکر و روغن و نصف شیر رو اضافه کرده و مخلوط کردم.
آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو رو باهم مخلوط کرده و الک کردم و با نصف دیگه شیر در سه مرحله به خمیر کیک اضافه کردم وبا لیسک هم زدم.
قالب کیک رو با روغن چرب کردم ونیمی از مایه کیک رو داخل قالب ریختم و توپک های نارگیلی آماده شده رو وسط خمیر وکنار هم چیدم و بقیه ی خمیر رو هم روی توپک های نارگیلی ریختم.
فر رو از 20 دقیقه ی قبل با حرارت 180 درجه گرم کرده بودم و قالب رو داخل فر گذاشتم.به مدت 40 تا 45 دقیقه طبقه وسط . (برای امتحان اینکه کیک پخته یا نه یک خلال دندون ویا چنگال در مرکز کیک فرو کنین اگه چیزی بهش نچسبید کیک پخته.)
بعد از فر بیرون آوردم 10دقیقه تو همون قالب موند بعد درش آوردم و بعد از سرد شدن روشو با سس گاناش و پودر نارگیل تزیین کردم.

برای روی کیک هم از گاناش استفاده کردم.😋 این کیک خیلی خوشمزه اس و هم اینکه خوشگله پیشنهاد میکنم حتما درست کنین.
...
نظرات