عکس دلمه برگ مو
خوشمزه و عالیییی

دلمه برگ مو خوشمزه و عالیییی

۲۰ خرداد ۹۹
#دلمه_مو_مجلسی
سمیه پز👌

برگ مو...به اندازه لازم
سبزی دلمه (نعنا،کاکوتی،ریحان ) خورد شده ۴ق
برنج۱پیمانه
پیاز ۳عدد متوسط
لپه نصف پیمانه
زرشک ۱فنجان
 گوشت چرخ کرده ۳۰۰گرم
شکر ۳ قاشق غذاخوری
سرکه قرمز نصف فنجان
نمک و فلفل زردچوبه و دارچین : به مقدار لازم
پودر(سیر،گشنیز،کرفس) از هر کدام ۱قاشق چایخوری
رب انار دو قاشق
روغن مایع مقداری

بریم سراغ طرز تهیه

- ابتدا برگ‌ها را با آب سرد خوب میشوریم .
قابلمه را از آب پر كرده روی شعله اجاق گاز قرارمیدهیم تا آب آن به جوش آید. سپس برگ‌ها را به صورت دسته‌ای آرام در داخل آب در حال جوش آمدن قرارمیدیم. پس از گذشت 3 دقیقه یا به اصطلاح پس از 2 جوش خوردن، برگ‌ها را در سبدی آبكش می كنیم.

سبزی‌ها را پاك كرده و پس از شست‌وشو به صورت ریز خرد كنید. برنج و لپه را هم شسته و در قابلمه‌ای حاوی مقداری آب میریزیم تا بپزد.


سه عدد پیاز را هم خلالی خرد كنید. سپس در داخل تابه كمی روغن میریزیم و گوشت چرخ‌كرده و پیاز خرد شده را به همراه كمی زردچوبه در روغن سرخ میکنیم. بعد از سرخ شدن مواد، تابه را از روی اجاق گاز بردارید و سبزی و برنج و لپه زرشک را به آن اضافه كرده و ادویه ای مخصوص(دارچین _پودرسیر_گشنیز_کرفس_فلفل) نمک و اضافه کرده ودر آخر دو قاشق رب انارمیریزیم خوب با هم مخلوط میکنیم . به این صورت مواد داخل دلمه آماده می‌شود.

در داخل قابلمه‌ای كه قرار است دلمه‌ها در آن چیده شوند، یك قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید و چند برگ مو را در كف آن قرار دهید. سپس شروع به پیچیدن دلمه‌ها كنید.
برای پیچیدن دلمه‌ها یك برگ بزرگ را برداشته و مقداری از مواد مخلوط را در میان آن بریزید. سپس اطراف برگ را روی مواد برگردانید تا در واقع بقچه‌ای یا بصورت لوله ای از برگ مو درست شود. هر یك از بقچه‌ها را به صورت وارونه در داخل قابلمه قرار دهید و مابقی دلمه ها روی همدیگر بصورت مرتب میچینیم ، بعد از آنكه تمام دلمه هارا در قابلمه و در كنار و روی هم چیدیم، ۱فنجان آب و ۵ قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه كنید و روی شعله متوسط اجاق گاز قرار دهید. و یک بشقاب روی دلمه ها میزاریم که در حال جوشیدن از هم باز نشوند.

پس از جوش آمدن آب، شعله اجاق گاز را كم كنید و میگذاریم تا آرام آرام بپزد. اضافه كردن چاشنی آن باید در مراحل پایانی طبخ یعنی زمانی حدود یك ساعت پس از شروع پخت انجام شود. برای درست كردن این چاشنی، سركه یا را به همراه شكر در كاسه كوچكی بریزید و كمی حرارت دهید تا شكر به طور كامل حل شود. سپس آن را روی دلمه‌ها بریزید و بگذارید تا مرحله پخت دلمه كامل شده و چاشنی خوب جذب آن شود. و رنگ دلمه هامون خوش رنگ شود ⁦✌️⁩👌
پ ن با اضافه کردن پودر سیر و کرفس و گشنیز طعمی متفاوتی به دلمه هامون میده
و با اضافه کردن رب انار و شکر مزه ترش و ملسی داره و خوشمزگیشو دوچندان می‌کنه امید وارم درست کنید و لذتشو ببرید🥰😋

#دلمه#دلمه_پزون
#دلمه_لوله#آشپزی_سالم
#دلمه_بقچه_ای#غذای_خونگی
#دلمه_خوشمزه#کدبانو_گری
#غذای_سالم#کدبانوی_شمالی
#آشپزی_خونگی#کدبانوی_ایرانی
#کدبانوی_باسلیقه#آشپزباشی
...
نظرات