عکس دونات
bahar_68
۴۵
۹۹۱

دونات

۲۴ خرداد ۹۹
دونات پرزحمت، پر کار، توپول خوشمزه 😋با رسپی دوست گلم مارال فرهادی😍
ممنون از دوستان گلم که قلب بیرنگمو رنگی میکنن😘

https://sarashpazpapion.com/video/01c2db8abe165e5675bdd4bae597a7ce

مواد اصلی
آرد ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ولرم ۱/۲ پیمانه
خمیر مایه ۱ قاشق غذا خوری
کره ذوب شده ۵۰ گرم
نمک نوک قاشق چای خوری
شکر ۱۰۰ گرم
آب ولرم ۱/۲ پیمانه
وانیل‏ نوک قاشق چای خوری


طرز تهیه
۱- ابتدا خمیر مایه رو همراه با یک ق غ شکر داخل نصف لیوان آب ولرم حل کنید و روی ظرف پارچه بکشید و۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه پف کنه و عمل بیاد .
۲- تخم مرغ و شکر و وانیل رو با هم مخلوط کنید و با چنگال هم بزنید و بعد کره ذوب شده و شیر ولرم و خمیر مایه عمل اومده رو به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید
۳- و بعد مخلوط آرد و نمک رو که الک کردین کم کم به مواد اصافه کنید تا خمیری بدست بیاد که لطیف باشه و بدست نچسبه ( آرد زیاد اضافه نکنید همین که به دست نچسبد کافیه ممکن از این مقدار بیشتر ببرد یا کمتر)
۴- و بعد خمیر رو ورز بدین و داخل ظرف بذارید و روش پارچه بکشید و اجازه بدین ۲ ساعت در محیط آشپزخانه استراحت کنه و حجمش دوبرابر بشه .
۵- بعد از استراحت خمیر رو ورز بدین تا پفش بخوابه و بعد خمیر روی کاغذ روغنی آرد الک کنید خمیر پهن کنید با سر لیوان یا قالب مخصوص دونات قالب بزنید اضافات خمیر بردارید
۶- و بعد کاغذ روغنی رو مربع شکل برش و هر دونات رو روی یک کاغذ روغنی قرار بدین ( اینجوری کار راحتتر هستش ) و روش پارچه بکشید و اجازه بدین نیم ساعت دیگه استراحت کنه تا کاملا پف کنه .
۷- داخل ظرف روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدین ( حرارت نباید خیلی کم باشه و نباید زیاد باشه ، باید ملایم باشه ) تا روغن کاملا داغ بشه اصلا حرارت رو کم و زیاد نکنید از اول تا آخر پخت باید حرارت ملایم باشه .
۸- و بعد دونات هارو داخل روغن بندازید . و روی دونات با قاشق روغن بریزید تا پف کنه و بعد وقتی هر دو طرف سرخ شد داخل آبکشی که دستمال کاغذی داخلش قرار دادین بذارید تا روغنش کشیده بشه .
۹- برای دونات شکری وقتی دونات کمی خنک شد داخل مخلوط شکر و کمی دارچین بغلطونید . و برای دونات شکلاتی روی دونات رو داخل شکلات ذوب شده بزنید .
دونات وقتی داغ شیرینیش مشخص نیست وقتی سرد میشه شیرین تر میشه👌

#دونات#دونات_خونگی#پیراشکی#پیراشکی_کرمدار
#خمیر_دونات#خمیر_پیراشکی#خمیر
...
نظرات