عکس کیک خیس شکلاتی
نیکا
۵۲
۱.۶k

کیک خیس شکلاتی

۱۰ تیر ۹۹
#کیک_خیس_شکلاتی
به مناسبت روزدختربرای عزیزان دلم پختم که عکسش راباتاخیرگذاشتم 👌🏻😍😗
رسپی این خوشمزه داخل دستورپختهای پیج خودم هست👌🏻😍
به بهانه روزدختر


روز دختر از آن روزهای کلیشه ای شده.

مثل همین کامنت های دومنظوره «عالی بود بانو»، «جرعه جرعه سرکشیدم نوشته تان را خانم» و..!
داشتم فکر می کردم چه چیزی بنویسم که نه شعار باشد نه خیلی تکرار. می نویسم حتی اگر فکر کنید شعار است یا تکرار

_ فضای عمومی جامعه چندان برای زنان آرامش بخش نیست.
اگر در ساعات خیلی خلوت در کوچه راه می رویم و خانمی جلوتر از ما راه می رود، کمی پایمان را سست کنیم و فاصله بیندازیم تا حس امنیت بیشتری کند.

_ وقتی سوار تاکسی می شویم لزومی ندارد پاهایمان را۱۸۰درجه باز کنیم، این حرکت را می توانیم در مسابقات ژیمیناستیک المپیک انجام دهیم،کمی جمع و جور بنشینیم که زنی اگر نشسته مثل لواشک نچسبد به در ماشین

_ وقتی رانندگی می کنیم و راننده خودرو جلویی خانم است، بوق زدن، لایی کشیدن و دستپاچه کردن او نشانگر این نیست که ما راننده بهتری هستیم، فقط بی شعور بودن مان را علنی کرده ایم.

_ در هر محیطی اگر یک زن به ما لبخند می زند به این معنی نیست که شیفته شده و هر آن ممکن است به جای نارنج، دستش را قاچ کند. ما یوسف نیستیم، دچار توهم نشویم. احترام بگذاریم.

_در مهمانی ها موقع آشنایی با یک خانم خیلی جو خارج نگیردتان و دستتان را دراز نکنید که از آشنایی با شما خوشبختم! این حق یک زن است که دستش را دراز کند به شما دست بدهد یا نه. بگذارید او هم احساس خوشبختی کند از آشنایی با شما!

_ برای باز کردن سر صحبت و دلبری، اینقدر در مورد «زنا اینجورن، مردا اونجورن» حرف نزنیم.
قبول دارم که "ممکن است" بهترین آشپزها و خیاط های دنیا مردها باشند اما قبول کنیم که دنیای مردانه امروز که بوی خون و باروت و نفرت میدهد هم محصول مدیریت ما مردهاست.

شاید اگر دنیا دست زنها بود کمی مهربان تر بود. مثلاً به لوله تانکها پاپیون صورتی گره می زدند، یا بعد از کُشتن هر دشمن برایش اشک می ریختند. شاید.

_ به زن ها احترام بگذاریم. لزومی ندارد حتماً حس کنیم همه شان «خواهر و مادر» ما هستند، انسان هستند. از ما همیشه کمی لطیف ترند. ممکن است خیلی زودتر از ما گریه کنند، از درد فریاد بکشند اما مثل دریا هستند، بزرگترین طوفان ها را آرام در دل شان هضم می کنند. به آنها احترام بگذاریم و باور کنیم که بدون وجود زن ها این دنیا لطافت کمتری داشت.
خدا وقت آفریدن زنها حوصله بیشتری داشت. ما را با کاردک اگر نقاشی کرد، آنها را با قلم مو نقش زد.


_ وقتی عصبانی می شویم برای نشان دادن خشم از فحش دادن به بانوان همدیگر خودداری کنیم! توضیح بیشتری لازم است؟!

اگر کارهایی مثل این را انجام دادیم خودبخود روز دختر، زن، مادر و ... مبارک می شود.

_خانم های محترم!اگر مردی این کارها را کرد فکر نکنید سوسول است یا مرد "اونه که بوی پیاز بده و عربده بکشه: ضعییییفه!" ما به جای "تبریک های مکرر" باید "تمرین های مکرر" کنیم تا احترام را یاد بگیریم. احترام بیشتر به همدیگر.

_ یک زن فارغ از سن و سال تا هر زمان که زنده است، زیر پوستش یک دختر نفس می کشد. روز همه زنان و دختران مبارک.
...
نظرات