عکس کیک شکلاتی با رویه گاناش
مهرسا
۹
۱۹۳

کیک شکلاتی با رویه گاناش

۱۱ تیر ۹۹
سلام دوستان مهربون من این #کیک و کیک سیبیلی که در پست قبلی گذاشتم رو با دستور زیر درست کردم
کیفیت مواد اولیه به خصوص پودر کاکائو بستگی داره. حالا بریم سراغ دستور

مواد لازم

آرد مخصوص شیرینی پزی دو پیمانه

پودر کاکائو نصف پیمانه

بیکینگ پودر دو ونیم قاشق چایخوری

جوش شیرین نصف قاشق چای خوری

نمک یک چهارم قاشق چای خوری

پودر نسکافه یک قاشق چای خوری

پودر شکر یک و نیم پیمانه

تخم مرغ دو عدد

شیر یک پیمانه

روغن مایع نصف پیمانه

وانیل نصف قاشق چای خوری

آب جوش نصف پیمانه

روش تهیه

اول مواد خشک که شامل آرد و کاکائو و بکینگ پودر و جوش شیرین و نسکافه و نمک و شکر هست باهم توی یک کاسه بزرگ مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست بشه. فر رو روشن می کنیم روی دمای ۱۷۰ درجه یا ۳۵۰ فارنهایت میزاریم تا گرم بشه. وسط مواد خشک رو توی کاسه گود می کنیم و مایعات رو یکی یکی بهش اضافه می کنیم یعنی شیر و روغن مایع و تخم مرغ ها و وانیل.

هم زن رو با دور کند روشن می کنیم و حدود دو دقیقه هم می زنیم البته من خودم با قاشق هم میزنم. هم زمان با هم زدن آب جوش رو هم به تدریج بهش اضافه می کنیم. اگه مایع به دست اومده به نظرتون رقیقه نگران نباشید هیچ مشکلی پیش نمیاد.
 حالا قالب رو توی طبقه وسط فر میزاریم حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه طول می کشه تا کامل بپزه. یه خلال دندون تمیز رو وسط کیک فرو ببرید اگه تمیز بیرون اومد کیک آمادست. یادتون باشه قبل از ۲۰ دقیقه در فر رو باز نکنید وگرنه پف نمی کنه.
وقتی کیک ها پخت، از فر بیرون بیارید ده دقیقه صبر کنید تا خنک بشه بعد از قالب خارجش کنید و روی توری سیمی بزارید تا خنک بشه. بین دولایه می تونید از خامه یا کرم گاناش یا نوتلا استفاده کنید و روی کیک رو هم می تونید باز با خامه یا #گاناش یا سس شکلات بپوشونید و بعدش به دلخواه خودتون تزئینش کنید و برای تولد یا هر مناسبت یا بی مناسبتی دیگه ای نوش جان کنید
شیرین کام باشید
...
نظرات