عکس نان خامه‌ای
bahar_68
۵۶
۱.۲k

نان خامه‌ای

۱۳ تیر ۹۹
خوش آمدی ای هشتمین خورشید!

تو آمدی تا پرندگان خوش الحان، آشیان گزیده بر شاخسار نگاهت، دنیا را زیر پر و بال سعادت بگیرند. تا در تاریکنای دنیا، آفتاب لبخندت، «شمس الشموس» لحظه‏های بی‏کسی انسان باشد. تو در ادامه مهربانی خدا در مقدس‏ترین دقایق موعود، زاده شدی، تا خواب تمام باغستان‏های عقیم، از عطر نفس‏های تو، به شکوفایی و رویش برسد.
نزول جاودانه مهربانی‏ات، بر شوره‏زار غربت و تنهایی زمین، خجسته باد.
#نان_خامه_ای#شیرینی_خامه_ای#خامه_قنادی
#نان_خامه_ای_خانگی#شیرینی_تر

مواد لازم

مواد اصلی
کره ۵۰ گرم
آب ۱پیمانه
شکر ۱ قاشق غذاخوری
آرد ۱ پیمانه
تخم مرغ متوسط ۴ عدد
وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر ۱/۲قاشق چای خوری
نمک ۱پنس
خامه فرم گرفته به مقدار لازم

طرز تهیه
۱- داغ زدن خمیر (پخت خمیر) : ابتدا آب + کره + شکر داخل ظرفی بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوش بیاد هنگامی که چند ریز جوش زد آرد را یکبار اضافه کنید و تندی بهم بزنید. تا خمیر مانند حلوا وسط ظرف جمع شود.
۲- ۲ دقیقه بهم بزنید بعد از روی حرارت بردارید و در ظرفی بریزید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه خمیر از داغی بیافتد در حدی که ولرم باشد سرد سرد نشود.
👈نکته: فر را قبل مخلوط کردن تخم مرغ ها روی 200 درجه روشن کنید تا داغ داغ شود.
۳- تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته با همزن دستی بزنید تا از حالت لختگی در بیاید. خمیر را داخل کاسه ای بریزید و شروع کنید تخم مرغ ها را در ۳ مرحله و کم کم اضافه کنید.  در هر مرحله حدود ۳ دقیقه بزنید تا تخم مرغ جذب خمیر شود.  مخلوط کنید در آخر بیکینگ و وانیل را بریزید.
۴- مواد را داخل قیف با ماسوره شکوفه یا ساده بریزید و در سینی کاغذ روغنی گذاشتید با فاصله به اندازه گردو کمی بزرگتر بزنید
۵- سینی را داخل فر داغ داغ حدود 200 سانتگراد 20دقیقه اول بعد حرارت کم کنید روی 180 بزارید 30دقیقه دوم تا کامل پف کند ،مغز پخت و طلایی شود.
👈 به هیچ وجه از اول تا آخر پخت در فر را باز نکنید بعد از پخت که نون ها رنگ عوض کردن فر را خاموش کنید بگذارید نون ها داخل فر خنک شوند بعد آنها را بیرون آورید به دمای محیط برسد
ته نون ها را سوراخ کنید و با قیف و ماسوره داخل نان ها را خامه فرم گرفته پر کنید .نوش جان

سایر نکات
👈
فر داغ داغ باشد . مرحله داغ زدن را به خوبی طی کنید. تخم مرغ کاملا جذب خمیر شود
برای اینکه خمیر به پره های همزن نچسبه ،از تیغه خمیر زن استفاده کنید. میتونید از قیف بدون ماسوره استفاده کنید
داخل نان ها باید پوک باشد
...
نظرات