عکس  میکادو ساده
برای چهلم عزیز از دست رفته...
خاطره
۷۵
۲.۱k

میکادو ساده برای چهلم عزیز از دست رفته...

۳۱ تیر ۹۹
🔴وصیت فرهاد میرزا بر تشییع غریبانه وی در کاظمین توسط چهار حَمّال👇👇
حاج فرهاد میرزا، پسر عباس میرزا، (ولیعهد فتعلیشاه )از دانشمندان نامی اسلام است در سال 1300 هجری صحن و رواق و گنبد و تزئینات حرم و صحن مقدس حضرت موسی بن جعفر(علیهما السلام) را به هزینه خود تعمیر نمود.

بعضی به او اشکال کردند که شما از جمله‌ی علمائید و مؤلف کتاب قَمقام زخّاروصَمصام بَتّار (دریای اکنده وشمشیر برنده) وغیره می‌باشید؛ چرا یکصد هزار تومان (معادل یکصد هزار مثقال طلا) از اموال خود را در راه ساخت حرم، مصرف نمودید؟

پاسخ گفت: ثروتمندان، دارایی خود را ذخیره می‌کنند و من دارایی خود را پیش حضرت موسی بن جعفر و حضرت جواد(علیهما السلام) و پیش حضرت سید الشهدا(علیه السلام) و در کتاب قمقام، پس انداز کرده‌ام.

فرهاد میرزا در سال 1305 در تهران مریض شد و چون در وقت احتضار وی، اکثر بزرگان در اطراف او جمع شدند، فرمان سکوت داد و گفت: از جمله وصایای من این است که: پس از مرگم، مرا غسل و کفن کنید و به هر تشریفاتی که مایلید در تهران و شهرهای دیگر تشییع نمایید و مرا در کاظمین، در حجره ی شخصی‌ای که در صحن حضرت موسی بن جعفر(علیهما السلام) برای خود ساخته‌ام دفن نمایید و به فرزندان خود گفت: می‌دانم که اگر مردم مطلع شوند، در بغداد برای من تشییع بی‌نظیری بر پا خواهد شد، در این صورت من از حضرت موسی بن جعفر(علیهما السلام) خجالت می‌کشم و دوست دارم تشییع من مثل تشییع موسی بن جعفر(علیهما السلام) غریبانه باشد!

لذا هنگامی که به نزدیک بغداد رسیدید، جنازه‌ی مرا بر روی تخته پاره‌ای بگذارید و آن را چهار نفر حمال بدون هیچ تشریفاتی بردارند و به صورت یک نفر غریب دفنم کنید.

فرزندان به دستور او عمل کردند، اما همین‌که به بغداد رسیدند، دیدند که به یک‌باره از سمت کاظمین جمعیت زیادی با عماری و پرچمها به استقبال جنازه آمدند.

فرزندان آن مرحوم سفارش آن بزرگوار را به مردم گفتند، اما متولی باشی(متولی حرم) گفت: این دستور حضرت موسی بن جعفر(علیهما السلام) است. آن حضرت در خواب به من امر کردند که با جمعیت و تشریفات بروید و جنازه حاج فرهاد را بگیرید و با عزت تمام تشییع کنید.

📚 مردان علم در میدان عمل، ج2،سید نعمت الله حسینی [با اندکی تلخیص]؛ستارگان درخشان، ج 9 ص 11؛ منتخب التواریخ و زندگانی چهارده معصوم عماد زاده، ص 366؛ رجال اسلام، ص 299؛احسن الودیعه و فارسنامه، علی فلسفی، ج 2، ص 118

لازمه بگم کتاب فرهاد میرزا در باره حوادث عاشورا واحوالات امام‌حسین علیه السلام وجریان قیام توابین وقیام مختار نوشته شده ...


سلام..ممنون که وقت گذاشتین ومتنو خوندین...شهادت امام جواد علیه السلام رو تسلیت عرض میکنم..التماس دعا از همتون دارم...
این میکادوهارو با دستور خوب سمیه جون برا چهلم همسر خواهر شوهری درست کردم😔😔..خداوند تمامی اسیران خاک رو غریق رحمتش قرار بده...

با اینکه یه بعد از ظهر ویه صبح درگیرش بودم ولی اصلا عکس خوب ازش نگرفتم...مزش از نظر من فوقالعاده بود..البته من بجای روغن مایع، روغن جامد وکره استفاده کردم..چون نمیخواستم توی مسیر احیانا مواد لابلاییش شل بشه..الحمدلله بسلامت به مقصد رسید..

سمیه جون ممنون از شما وخالتون ⚘⚘⚘⚘
حواسمم هست که دیروز دوشنبه بوده وروز فلافل..انشاءالله با پست فلافل ویه گلگی از پاپیون میام پیشتون..ممنونم از محبت نگاهتون🌷🌷🌷
...
نظرات