عکس #شیرینی نان چای قزوین#دیزاین #عید
hajehsan
۲۴
۵۶۷

#شیرینی نان چای قزوین#دیزاین #عید

۱۰ مرداد ۹۹
نان_چای_قزوین
__
سلام دوستان عزیزم این شیرینی خوشمزه و آسونه حتما درست کنید 👌
🌻 عیدتون مبارک 🌻

آرد کیک  200 گرم
ماست چکیده پر چرب 20 گرم
کره یا روغن جامد 100 گرم ( من از نصف کره و نصف روغن جامد استفاده کردم)
زرده تخم مرغ درشت 1 عدد
پودر شکر یا پودر قند 60 گرم
هل ساییده یک قاشق چای خوری
بیکینگ پودر نصف قاشق چای خوری
زعفران دم کرده غلیظ یک قاشق چای خوری

مواد رومال:
تخم مرغ کامل یک عدد
خامه صبحانه یک قاشق چای خوری
زعفران دم کرده غلیظ یک قاشق چای خوری
کنجد برای تزیین
ابتدا کره به دمای محیط رسیده و نرم شده را با پودر شکر در کاسه ای ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا مواد خوب  مخلوط و روشن  شود.  سپس هل و زرده را اضافه کرده و یک دقیقه هم بزنید. بیکینگ پودر را روی ماست اضافه کرده و یک دقیقه صبر کنید سپس به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. زعفران دم کرده غلیظ را هم اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید.
آرد را الک کنید و به مواد اضافه کنید ابتدا با قاشق هم بزنید سپس با دست کمی ورز دهید تا آرد به خورد مواد رفته و خمیر جمع شود. خمیر را در کیسه فریزر قرار داده و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.
فر را روی حرارت 170 درجه سانتی گراد روشن کنید. بعد از استراحت، خمیر را روی سطح آردپاشی شده باز کنید، روی خمیر را با چنگال خط بیندازید.  سپس با کاتر خمیر را قالب بزنید، آنها را به آرامی  به سینی فر که کاغذ روغنی هم گذاشتم منتقل کردم. مواد رومال به جز کنجد را کاملا مخلوط کنید و با برس روی نان ها بمالید و برای تزیین کمی کنجد روی هر نان بپاشید. سینی فر را درون فر قرار دهید و یک ربع تا بیست دقیقه زمان دهید تا نان ها طلایی و برشته برشه . فقط زیاد خمیرتون رو ورز ندین با دست چون شیرینی خشک میشه، با جای نوش جان کنید 😊😊
من شیرینی رو داخل فر دست ساز درست کردم با حرارت کم به مدت ۳۰دقیقه
...
نظرات