عکس خاگینه ی مغزدار
Elham
۱۹
۳۱۴

خاگینه ی مغزدار

۱۴ مهر ۹۹
✔موادلازم
تخم مرغ ۴ عدد
آرد ۵ ق غ
ماست ۴ ق غ
بکینگ پودر یک ق م سرپر
وانیل یک چهارم ق غ
شکر۱ لیوان
آب سه چهارم لیوان
گلاب یک چهارم لیوان
زعفران دم کرده به مقدار لازم
پودر دارچین ۱ ق غ
پودر گل محمدی ۱ ق غ
گردوی خرد شده نصف لیوان
✔طرزتهیه
برای آماده کردن خاگینه اول شربت اون رو تهیه میکنیم؛آب وشکررو مخلوط کنید و روی حرارت متوسط قرار بدین تا شکر حل بشه و شربت شفاف بشه. بعدگلاب وزعفران رو اضافه کنید و حرارت رو کم کنید و اجازه بدین کمی بجوشه و به قوام برسه. شربت خاگینه نه باید خیلی غلیظ و مثل عسل باشه چون باعث شکرک زدن خاگینه میشه و نه باید خیلی روان و رقیق باشه چون باعث خمیر شدن خاگینه میشه.
بعد از اینکه شربت آماده شد، حرارت رو خاموش کنید و اجازه بدین در فضای محیط بمونه تا خنک بشه.
حالا تخم مرغ ها و وانیل رو مخلوط کنید و با همزن بزیند تا کف کنه و رنگش روشن بشه.
ماست و بکینگ پودر رو با هم مخلوط میکنیم. وقتی ماست پف کرد و حباب حباب شد، به تخم مرغ ها اضافه و مخلوط میکنیم تا یکدست بشه. بعد آرد الک شده رو اضافه، مخلوط و یکدست میکنیم. برای آماده سازی مواد میانی هم فقط همه مواد رو با هم مخلوط میکنیم.
داخل تابه رو کمی با روغن چرب میکنیم و روی حرارت قرار میدیم تا گرم بشه.
نصف مواد خاگینه رو داخل تابه میریزیم و در تابه رو میذاریم تا کمی خودش رو بگیره. بعد در تابه رو برمیداریم و مواد میانی مخلوط شده رو روی خاگینه میریزیم وبعد نصف بعدی مواد خاگینه رو روی مواد میانی میریزیم؛ طوری که کاملا روی مواد میانی رو پوشش بده و بعد در تابه رو همراه با دم کنی روی تابه قرار میدیم و اجازه میدیم خاگینه با حرارت کم بپزه.
وقتی روی خاگینه کاملا بست و کناره های اون سرخ شد، خاگینه رو برمیگردونیم و اجازه میدیم طرف دیگه هم کاملا سرخ بشه.
سپس حرارت رو خاموش میکنیم و شربت خنک رو به خاگینه داغ اضافه میکنیم. شربت رو در چند مرحله و به تدریج اضافه میکنیم و اجازه میدیم خاگینه چند دقیقه داخل شربت بمونه.
بعد از چند دقیقه خاگینه رو از شربت خارج کنید و روی اون رو بادام خرد شده، پسته خرد شده و پودر گل محمدی و پودر نارگیل تزیین کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید.
من برای تزئین ازشکلات رنده شده استفاده کردم وبه ماده ی میانی هم کمی شکلات اضافه کردم.💛
#خاگینه
#خاگینه_مغزدار
#مغزدار
#خاگینه_شکلاتی
...
نظرات