عکس کاپ کیک سیب
Sanaz & Saman
۳۴
۱k

کاپ کیک سیب

۲۸ مهر ۹۹
سیبای روی کاپ کیک و با خمیر بازی خونگی درست کردم
خیلی خوجل شدن.دوسشون دارم😊🤭

#مواد لازم برای تهیه کاپ کیک سیب

1 و 1/4  پیمانه آرد

1 قاشق چای خوری بکینگ پودر

1 قاشق چایخوری جوش شیرین

نصف  قاشق چای خوری دارچین

نمک نصف قاشق چای خوری

2 عدد تخم مرغ بزرگ و به دمای اتاق رسیده

نصف پیمانه شکر قهوه ای (قابل تغییر نیست) (هم از لوازم قنادی و هم از سوپر مارکت ها میتونید تهیه کنید)

نصف پیمانه شکر دانه ریز

نصف فنجان روغن مایع

2 قاشق چای خوری عصاره وانیل (یا پودر وانیل)

2 عدد سیب متوسط

طرز تهیه کاپ کیک سیب

قبل از اینکه شروع به کار کنید فر رو با دمای 175 درجه روشن کنید تا گرم شه. قالب کاپ کیک هاتون رو هم آماده کنید و کپسول های کاغذی رو توش قرار بدید. البت میتونید هم از کپسول هایی که محکم هستن و نیاز به قالب ندارن هم استفاده کنید (از فروشگاههای لوازم قنادی به راحتی میتونید تهیه کنید).

ابتدا مواد خشک رو با هم الک کنید. در ظرف بزرگی آرد و بکینگ پودر و جوش شیرین و دارچین و نمک رو با هم مخلوط کنید و الک کنید.

سیب ها رو هم رنده میکنیم و کناری میگذاریم.

در ظرف کوچکتری تخم مرغ ها رو که از قبل بیرون از یخچال گذاشتین تا به دمای محیط برسن به همراه شکر ها با همزن اونقدر میزنیم که یک دست و صاف بشه. حالا وانیل و روغن رو اضافه میکنیم و باز میزنیم تا یکدست بشه.

حالا مایع تخم مرغ و شکر رو که آماده کردیم به مواد خشکمون اضافه میکنیم و سیب رنده شده رو هم بهش اضافه میکنیم و به آرومی و به یک طرف هم میزنیم. در حدی که مواد با هم مخلوط شن و نه بیشتر.

بعد هم هر کپسول کاپ کیک رو به انداره 2/3 پر میکنیم و میذاریم در فر به مدت 30 دقیقه (با توجه به فر میتونه کمتر یا بیشتر بشه) کاملا بپزه. وقتی که روی کاپ کیک ها طلایی شد با یک خلال دندون تست میکنیم. اگه خلال دندون تمیز بیرون اومد کاپ کیک سیب شما آماده است
...
نظرات