عکس کیک شکلاتی با سس شکلات و خامه و فیلینگ موز و گردو
atistories
۱۲
۱۸۳

کیک شکلاتی با سس شکلات و خامه و فیلینگ موز و گردو

۳۰ مهر ۹۹
دوستای گلم عصر پاییزی تون بخیر🌺
با یه #کیک_شکلاتی دلبر اومدم😍
مواد لازم برای کیک
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ لیوان
شیر ۱ لیوان
روغن ۱ لیوان
آرد ۲ لیوان
بیکینک پودر ۲ ق م
وانیل نصف ق م
پودر کاکائو ۲ ق غ
همه مواد باید به دمای محیط برسن.
ابتدا مواد خشک شامل آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط میکنیم و سه بار الک کرده و کنار میگذاریم‌.تخم مرغ ها را با وانیل مخلوط میکنیم سپس شکر اضافه کرده و با همزن برقی حدود پنج دقیقه میزنیم تا کرم رنگ و کشدار بسه و پف کنه. بعد شیر و روغن را اضافه کرده و کمی دیگر هم میزنیم. بعد مخلوط آرد را در چند مرحله اضافه میکنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط میکنیم. اگر آردتون گوله باقی موند چند ثانیه با دور کند همزن بزنید تا کاملا مخلوط بشه. کاغذ روغنی را کف قالب مورد نظر میکشیم و مایه کیک را درون قالب میریزیم و در فر ۱۷۰ درجه که از یه ربع قبل گرم کردیم قرار میدیم. نیم ساعت اول در فر باز نکنید تا پف کیک نخوابه. بعد نیم ساعت با خلال دندون چک کنید.بسته به دمای فر سی الی چهل دقیقه زمان میبره‌. بعد از اینکه کیک پخت فر را خاموش کرده در فر را باز میکنیم چند دقیقه کیک در فر بماند سپس خارج کرده و با چاقو دیواره های کیک را از قالب جدا کنید سپس کیک را خارج کرده و روی توری قرار میدیم تا خنک بشه.
طرز تهیه #سس_شکلاتی
آب گرم نصف فنجان
شیر سرد نصف فنجان
پودر کاکائو یک ق غ
شکر دو ق غ
آب گرم با پودر کاکائو و شکر مخلوط میکنیم بعد شیر اضافه میکنیم. میتونید آب و شیر را با هم جایگزین کنید یعنی یه فنجون از مورد دلخواه بریزید.بعد از خشک شدن کیک را از عرض به دو قسمت میکنیم و سس را به خورد کیک میدهیم. سپس خامه زده شده یا کرم دلخواه را روی قسمت اول میزنیم و گردو و موز هم قرار میدهیم بعد قسمت بعدی کیک را رویش میگذاریم دوباره خامه کشی میکنیم. من از #خامه_زده_شده با #پودر_خامه استفاده کردم که تو پست های بعدی فیلم طرز تهیشو براتون میزارم دوستای گلم.
❗کپی با ذکر منبع❗
دوستای عزیزم لطفا با لایک و کامنت هاتون حمایت کنید💓
#کیک#کیک_شکلاتی#آموزش_کیک_شکلاتی#شکلاتی#خامه_فرم_گرفته #کیک_خامه_ای#عاطی_پز#کیک_خیس#کیک_شکلاتی_خیس #خامه_زده_شده#سس_شکلاتی#پودر_خامه#خامه_کشی
...
نظرات