عکس راتا الویه ، کراکت پنیری ، ناگت مرغ و سینی مزه

راتا الویه ، کراکت پنیری ، ناگت مرغ و سینی مزه

۲ آبان ۹۹
#ناگت_مرغ

مواد اولیه برای تهیه ناگت مرغ

مرغ چرخ شده ۶۰۰ گرم

سیر ۴ تا ۶ حبه بسته به ذائقه

پیاز متوسط ۱ عدد

سس خردل ۲/۵ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا ۱۲۰ گرم

نمک ۱ قاشق چایخوری

آویشن ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق مربا خوری

ادویه کاری ۱ قاشق مربا خوری

زردچوبه ۱ قاشق مربا خوری

آرد سوخاری به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه ناگت مرغ

۱- ابتدا پوست مرغ را جدا کنید بعد به نسبت مساوی از ران و سینه مرغ را چرخ کنید بعد پیاز رنده شده + سیر رنده شده + سس خردل + پنیر پیتزا + نمک + فلفل + زردچوبه + آویشن + ادویه کاری را به مرغ اضافه کنید.

 

۲- سپس همه مواد را داخل غذا ساز یا میکسر بریزید و با هم خوب مخلوط کنید اگر غذا ساز یا میکسر نداشتید می توانید مواد را با گوشت کوب برقی مخلوط کنید اگر هم هیچ کدام را نداشتید با دست ورز دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.

 

۳- روی سطح کار یک لایه آرد سوخاری بریزید مقداری از مواد را روی آرد قرار دهید با کمک قاشق یا دست صاف کنید مجدد روی مواد آرد سوخاری بریزید و به آرامی مواد را باز کنید در این مرحله می توانید مواد را با چاقو برش دهید یا اینکه قالب بزنید در فرآیند قالب زدن یا برش زدن اگر آرد از مواد جدا شده بود مجدد به قسمت های جدا شده آرد بزنید قطر ناگت ها معمولاً باید ۱ سانت باشد.

 

۴- مهم ترین قسمت در تهیه فست فود ها و به طور کلی غذا های سرخ کردنی فرآیند آماده سازی روغن برای سرخ کردن است در واقع نحوه داغ کردن روغن و بعد سرخ شدن است که ممکن است غذای ما را تبدیل به یک غذای مضر کند. برای سرخ کردن غذا ها باید از قبل روغن را گرم کنید برای این منظور روغن را در ظرف مناسب بریزید و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود حرارت باید کاملاً ملایم باشد چون اگر حرارت زیاد باشد روغن می سوزد.

 

باید به اندازه ای روغن بریزید که ناگت ها در روغن شناور باشند بعد از ۵ دقیقه که روغن داغ شد با توجه به حجم ظرف ناگت هایی را که از قبل آماده کرده اید را داخل روغن قرار دهید حرارت باید همچنان ملایم باشد تا ناگت ها مغز پخت شوند. در این مرحله باید مرتب ناگت ها را با کفگیر زیر و رو کنید تا دو طرف آن سرخ شود بعد از یکی دو بار سرخ کردن روغن را از صافی رد کنید تا تمیز شود.

 

۵- اگر خواستید ناگت را برای مهمانی درست کنید باید از قبل آن را آماده کنید ولی ده دقیقه قبل از سرو غذا، ناگت ها را در یک آبکش فلزی بچینید زیر آبکش یک سینی قرار دهید و در فری که از یک ربع قبل روشن کرده اید روی دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید با این روش هم ناگت ها داغ می شوند هم اینکه روغن اضافی آن گرفته می شود. ناگت ها را به هیچ وجه روی هم داخل آبکش قرار ندهید چون خمیر می شوند.

- از کجا بفهمیم که ناگت ها مغز پخت شده اند؟ 

ناگت ها وقتی کاملاً آماده هستند که روی آن قهوه ای روشن شود وقتی که به این مرحله رسید با کفگیر ناگت را بلند کنید بعد مجدد داخل ظرف بیندازید اگر روی روغن ماند یعنی مغز پخت شده اما اگر به کف ظرف رفت یعنی هنوز کاملاً مغز پخت نشده است البته حواستان باشد که این فرآیند باید در حرارت ملایم اتفاق بیفتد.

 

۲- چرا ناگت ها سفت می شوند؟ 

برای اینکه ناگتی نرم و لطیف داشته باشیم همان طور که در ابتدا گفتیم باید به نسبت مساوی از ران و سینه مرغ استفاده کنید. علاوه بر این همان طور که می دانید مرغ خیلی زود می پزد بنابراین اگر فرآیند سرخ شدن ناگت ها خیلی طولانی شود در نهایت ناگتی سفت خواهید داشت همچنین اگر روغن بیش از حد داغ شود هم ناگت ها سفت می شوند.
...
نظرات