عکس هویج پلو با مرغ قالبی
Chef Zahra
۱۲۷
۶۰۸

هویج پلو با مرغ قالبی

۳ آبان ۹۹
#قرارخواهرانه
#قرار_خواهرانه
ممنون از همراهیتون 🌹

دستور #هویج_پلو_قالبی
هویج ها رو پوست میگیرم بعد میپزم که خرد کردنش راحت باشه و خلال بسیار باریک می زنیم اگه میخواید هویج خورد نشه و شکلش حفظ بشه میتونید نپزید و از قسمت طول هویج رنده درشت بزنید که خلالی شکل میشه ولی باید اجازه بدین با پیاز و مرغ بیشتر تفت بخوره و حتی کمی آب اضافه بشه که هویج پخته بشه.
سینه مرغ رو با پیاز و ادویه با آب کم پخته و ریش ریش میکنیم. یک پیاز بزرگ رو خلال درشت اما نازک میزنیم و در روغن سرخ می کنیم وقتی طلایی شد هویج و مرغ رو هم اضافه کرده و تفت میدهیم. اینجوری وقتی قاشق میزنیم توی برنج مرغ و پیاز و هویج میاد بالا و جدا نیستن من خیلی دوس دارم. من کمی ادویه دلخواه نمک و یک قاشق غذاخوری زعفران هم میزنم. مواد میانه پلو آماده است.

برنج را آبکش میکنیم. برای چهار پیمانه برنج دو عدد تخم مرغ ۴ قاشق ماست شیرین همزده و دو قاشق غذاخوری زعفران غلیظ که با یخ آماده کردم و کمی دارچین و دو قاشق گلاب میزنم و نصف برنج رو باهاش مخلوط کرده و نصف دیگه رو سفید نگه می دارم.

روغن ریخته و ته چین رو یک لایه میریزم بعد یکم برنج سفید بعد مخلوط مرغ و پیاز و هویج یک لایه و دوباره برنج سفید میتونید مرغ و هویج رو یک لایه بریزید یا بیشتر. میتونید روی لایه ها زعفران هم بریزید. فقط توجه کنید دیواره ها را هم باید از برنجی که ته چین کردین بریزین و یه پوشش اطراف پلو ایجاد بشه تا قالبی برگرده. بنظرم اگه بعنوان یک وعده اصلی ته چین رو سرو می کنید اینطوری که بپزید بهتره چون کامل سفت نمیشه ولی وقتی کل برنج رو با تخم مرغ و ماست مخلوط کنید کمی مجلسی تره و بعنوان کنار غذا اینجوری بهتره.

به مدت یک ساعت و نیم داخل پلوپز گوسونیک گذاشتم و بعد داخل ظرف برگرداندم و تزیین کردم. من غذا رو معمولا خیلی چرب نمیکنم برای همین ته چین کمی تیره شد شما روغن بیشتری بزنید تا طلایی یکدست بشه. 😊

❤ یک راز خوشمزگی ته چین هم اینه که سینه مرغ رو با آب کم بپزید تا وقتی که یک کاسه ماستی کوچیک از آب مرغ باقی بمونه این عصاره مرغ رو صاف کنید و موقع ریختن لایه ها وسط کار بریزید روی برنج طعمشو بی نظیر میکنه. (من گاهی به مرغ یک قاشق ماست میزنم هم برای تردی هم برای طعمش ک عاااالی میشه)

❤اگه ته چین به میزان زیاد میپزید داخل آب برنج کمی زردچوبه بزنید تا خوشرنگتر بشه و بعد موقع مخلوط کردن هم زعفران بزنید برای عطرش ولی میزان کمتری نیاز داره و ته چین خوشرنگ هم میشه.

❤ مادرم واسه مهمونی کمی از پلو رو با ماست و زعفران و تخم مرغ ته چین میکنه داخلش مرغ ریش شده و هویجم میریزه یا اگه هویج نباشه کمی شکر و گلاب و دارچینم حتما میزنه و داخل ماهیتابه دوطرفه میریزه بعد بصورت لوز برش میده برای کنار بشقاب ها....
قربون دستاش برم من که انقد خوش سلیقست....😘😘😘
...
نظرات