عکس رولت خامه ای
A-Khorasani
۹
۲۵۸

رولت خامه ای

۲۴ آبان ۹۹
#تجربه اول عالی بود
#رولت
#خامه
#مواد لازم
آرد
۹۰ گرم
شکر
۶۰ گرم
تخم مرغ
۳ عدد
عسل
۱ قاشق سوپ خوری
آب جوش
۱ قاشق سوپ خوری
وانیل‏
۱/۳ قاشق چای خوری
خامه‏ شیرین شده قنادی
۲۵۰ گرم
۱
ابتدا زرده و سفیده را از هم جدا میکنیم.زرده را یک مقدار با همزن میزنیم تا از حالت لختی درآید.سپس شکر را افزوده و مخلوط میکنیم.بعد آب جوش را اضافه کرده و بلافاصله با همزن میزنیم.سپس وانیل را اضافه کرده و آنقدر با همزن میزنیم که کرم رنگ و کشدار شود.عسل را افزوده و مخلوط میکنیم.
۲
سفیده را در ظرفی جداگانه ریخته (که تمیز باشد و خیس و چرب نباشد.همچنین همزن هم باید این خصوصیات را داشته باشد) با همزن از یک طرف به صورت دورانی میزنیم تا زمانی که سفیده از ظرف نریزد.(نیاز نیست سفتِ سفت شود)
۳
سفیده را به زرده اضافه میکنیم و آرام آرام با لیسک مقداری هم میزنیم.آرد را همزمان با الک کردن به مواد افزوده و آرام مخلوط میکنیم.
۴
کف سینی فر را کاغذ روغنی انداخته فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم میکنیم.سپس مواد کیک را در قالب ریخته و چند بار آرام به زمین میکوبیم تا حباب آن از بین رود.سپس آنرا در فر قرار میدهیم.زمان پخت رولت ۱۰ دقیقه است.بعد از ۱۰ دقیقه با خلال تست کنید اگر هنوز خام بود یک یا دو دقیقه دیگر در فر نگهدارید.
۵
وقتی رولت را از فر خارج کردید یک دمکنی روی آن قرار دهید تا خشک نشود و آرام آرام خنک شود.
۶
بعد از اینکه خنک شد یک سینی که درون آن کاغذ روغنی پهن کرده ایم روی آن قرار میدهیم و رولت را وارونه میکنیم تا از قالب جدا شود.کاغذ روغنی را از کیک جدا کرده و با کمک کاغذ روغنی زیرین به آرامی رول میکنیم و با همان کاغذ دو طرف رول را مثل شکلات می پیچیم و نیم ساعت کنار می گذاریم.
۷
در این فاصله خامه را با دور تند همزن میزنیم تا سفت شود.بعد از نیم ساعت رول آنرا باز میکنیم و داخل آنرا خامه کشی میکنیم.مقدار خامه ای که برای این رولت استفاده می شود بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم می باشد.
...
نظرات