عکس نان سیمیت
Sanaz & Saman
۲۳
۱.۱k

نان سیمیت

۲۵ آبان ۹۹
نان سیمیت

مواد لازم:

مخمر فوری 2 قاشق چایخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

شکر آسیاب شده 1 قاشق غذاخوری

آرد شیرینی پزی 4 پیمانه

آب گرم 1 و 1/2 پیمانه

روغن 1/4 پیمانه

شیره انگور 1/4 پیمانه

آب 1/2 پیمانه

کنجد 1 و 1/2 پیمانه

طرز تهیه:
در یک کاسه ی بزرگ، شکر، مخمر، چهار پیمانه آرد و نمک را بریزید. به کمک همزن برقی یا میکسر این مواد را با هم مخلوط کنید.

– آب گرم و سپس روغن مایع را اضافه کنید. مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نسبتا چسبناکی به دست بیاید. برای راحت تر بهم زدن مواد خمیر، از میکسری کمک بگیرید که سری خمیرزن دارد. اگر بافت خمیر نان سیمیت ترکیه ای یک دست نشد میتوانید دو الی سه قاشق غذاخوری آرد شیرینی پزی به آن اضافه کنید.

– به کمک همزن مناسب خمیر را به مدت 8 دقیقه ورز دهید. به ورز دادن خمیر ادامه دهید که تا حد قابل قبولی چسبناک شود. روی ظرف خمیر را بپوشانید. یک ساعت و نیم به آن استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.

– در همین مدت یک ساعت و نیم که خمیر استراحت می کند، کنجدها را در ماهیتابه بریزید تا بو داده شوند. سپس در ظرف دیگری شیره انگور و یک دوم پیمانه آب اضافه و مخلوط کنید.

– پس از گذشت یک ساعت و نیم از استراحت خمیر، دستتان را مشت کنید و با احتیاط وسط خمیر را به پایین فشار دهید. خمیر را به 16 تکه تقسیم کنید. دو تکه از خمیر نان سیمیت ترکی را موازی با هم قرار دهید و آن ها را به شکل صاف و کشیده درآورید. طول این تکه ها باید حدودا 64 سانتی متر باشد.

– حالا این دو تکه خمیر را در جهت های مخالف هم بچرخانید تا مارپیچ درست شود. دو انتهای مارپیچ را بهم فشار دهید تا یک حلقه ایجاد شود. این کار را با 14 تکه باقی مانده خمیر تکرار کنید تا 7 حلقه دیگر ایجاد شود

– حالا رول های نان را در ظرف محتوی مخلوط شیره انگور و آب فرو ببرید. دقت کنید که هر دو طرف خمیر با شیره طعم دار شود. سپس آن را در ظرف کنجد بزنید تا کنجدها به طور کامل به تمام آن بچسبند. با احتیاط روی نان را بپوشانید و اجازه دهید 20 دقیقه دیگر استراحت کرده تا پف کند.

– فر را روشن کنید تا با دمای 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتی گراد گرم شود. روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید. حالا خمیر نان را روی سینی فر قرار دهید.

– نان را در فر بگذارید تا به مدت 12 الی 15 دقیقه خوب بپزد. وقتی اطراف نان قهوه ای رنگ شد کاملا پخته است.

– نان سیمیت خانگی را میتوانید با پنیر سفید فتا، موزارلا و انواع پنیرهای دیگر، گوجه فرنگی تازه و خیار سرو کنید. هم چنین این نان با حلوا ارده، انواع شیره و شکلات صبحانه هم بسیار خوشمزه و صبحانه ای عالی است. نوش جان

@ashpazi_be_sabke_sanaz
...
نظرات