عکس کیک شکلاتی
پروانه
۵
۲۷۸

کیک شکلاتی

۱۰ آذر ۹۹
درود بر دوستان عزیز مجازی. امیدوارم حال دلتون خوب و تنتون سلامت باشه🌷🌷🌷🌷

اگر از دوستداران کیک شکلاتی هستید، یه کیک بدون همزن برقی بهتون یاد میدم که خیلی راحت و سریع آماده میشه و بافت عالی داره.

مواد لازم:
آرد سفید قنادی: (۲۷۰گرم)
پودر کاکائو: (۶۵گرم)
شکر دانه ریز: ۱و۱/۲پیمانه
جوش شیرین: ۱/۲ق چایخوری
بیکینگ پودر: ۲ق چ
نمک: ۱/۳ق چ
تخم مرغ درشت: ۲عدد
ماست معمولی: ۱/۲ پ
روغن مایع: ۱پ
پودر قهوه فوری: ۱ق غذاخوری
آب گرم: ۱/۲ پ
شیر:۱/۲پ
وانیل:۱ق چایخوری
منظور، پیمانه‌ها و قاشق‌های استاندارد آشپزی هستن. بهتره که چیزی از مواد حذف یا جایگزین نشه.

طرز تهیه:
قهوه رو در آب گرم حل کنید و بذارین تا خنک بشه. مواد خشک شامل آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک رو با هم دوبار الک کنید، سپس شکر رو اضافه و مخلوط کنید. در کاسه‌ای دیگه، تخم مرغ و وانیل رو با همزن دستی بزنید. ماست، روغن، قهوه حل شده و شیر رو هم اضافه کنید. حالا این مواد رو به مواد خشک اضافه و حدود سه دقیقه با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست بشن. قالب ۳۲×۲۲ سانت رو کاغذ بذارین و چرب کنین. مواد کیک رو داخلش بریزید (مواد کمی شل هست) و در فری که از قبل با ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه قرار بدین؛ بعد با خلال چوبی تستش کنید و اگر تمیز بیرون اومد یعنی کیک آمادست. قالب رو بیرون بیارین و کمی که حرارتش کم شد روی توری فلزی برگردونید. کاغذ رو جدا کنید و بعد از اینکه کاملا خنک شد تزیین کنید.
برای تزئین میتونید از گاناش استفاده کنید اما به صورت ساده هم خوشمزست.

- برای تهیه گاناش، به مقدار مساوی از خامه و شکلات آماده کنید. خامه رو روی حرارت بذارین تا گرم بشه ولی نجوشه بعد شکلات خرد شده رو داخلش بریزین چند لحظه اجازه بدین شکلات نرم بشه بعد همش بزنید. این گاناش رقیقه و میتونید به عنوان سس، کیک رو باهاش کاور کنید.
.
.
- من برای کیکی که در تصویر میبینید از مقدار نصف مواد استفاده کردم.
- برای تزئین هم از گردو و شکلات قلبی قرمز استفاده کردم.
...
نظرات