عکس نان خامه ای (به شیوه قنادی) با دستور دقیق
❤Royal.fairy❤
۱۰۶
۱.۵k

نان خامه ای (به شیوه قنادی) با دستور دقیق

۱۹ آذر ۹۹
#نان_خامه_ای_با_دستور_دقیق

دوست داری برا #شب_یلدا #نان-خامه-ای -فان بپزی ؟

🌼🌼مواد لازم برای هجده تا بیست عدد نان خامه ای🌼🌼

مواد اصلی  :

کره:50 گرم

شکر:1/2 قاشق چایخوری

آب :200 میلی لیتر

آرد:125 گرم

تخم مرغ:4 عدد

بیکینک پودر:نصف قاشق چایخوری

وانیل :نصف قاشق چایخوری

گلاب: یک قاشق غذاخوری

خامه قنادی :300 گرم

🐣🐣🐣🐣🐱🐱🐣🐣🐣🐤🐤🐣🐣🐣🐱🐱🐣🐣🐤🐤

#طرز_تهیه_خمیر_کلمی:

#داغ-زدن-خمیر (پخت خمیر) : ابتدا آب + کره + شکر داخل ظرفی بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوش بیاد هنگامی که چند ریز جوش زد آرد را یکبار اضافه کنید و تندی بهم بزنید. تا خمیر مانند حلوا وسط ظرف جمع شود.
⚠⚠

آرد باید حتما و حتما یکباره اضافه شه. چون حجم آرد از آب بیشتره این کار باعث می شه یکدفعه آرد خودش رو ببنده شما باید با هم زدن سریع و مداوم خمیر رو یکدست کنید. 

وقتی آرد یکدست و از دیواره ی دیگ جدا شد و شکل حلوا به خودش گرفت یعنی آماده است. داغ زدن زیادی خمیر رو به روغن میندازه و باعث می شه موقع پخت توی فر خمیر تغییر شکل بده. 

بعد از داغ زدن، تخم مرغ باید به خمیر اضافه شه. ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته با همزن دستی بزنید تا از حالت لختگی دربیاید به تخم مرغ ها وانیل یا یک قاشق گلاب یا کمی رنده پوست لیمو ترش اضافه کنید. 😜😜یک قاشق از این مخلوط را جدا کنید برای مرحله شستشوی خمیرهاتون😜😜تخم مرغ ها رو در سه مرحله به خمیر ولرم اضافه کنید تا کاملا به خوردش بره. خمیر خیلی سرد و خیلی داغ یعنی دمای زیاد و دمای کم، هر دو باعث بسته شدن بافت تخم مرغ می شه و نمی ذاره به اون بافت مطلوب برسید. پس موقع مناسب برای اضافه کردن تخم مرغ وقتیه که خمیر تقریبا خنک شه و وقتی بهش دست می زنید کمی احساس گرما کنید. 


👈🔮🔮 فر رو قبل مخلوط کردن تخم مرغ ها روشن کنید تا داغ داغ شود.🔮🔮

  در آخر بیکینگ پودررا بریزیدو مخلوط کنید.

بعد از این که مواد را به کمک قیف با ماسوره شکوفه و یا قیف بدون ماسوره و یا حتی قاشق در سینی و روی کاغذ روغنی گذاشتید نوبت به شستشوی تخم مرغی میرسد.

( با فاصله و به اندازه گردو یا کمی بزرگتر )

💥💥💥🌺🌺شاید به نظرتون فوت کوزه گری باشه🌺🌺 مرحله آخر ، #شستشو-با-تخم-مرغ :یعنی یک قاشق از مخلوط تخم مرغتون رو که جدا کرده بودین روبا یک قاشق آب خوب بزنید و در اخر با قلمو یا انگشتتون بزنید رو نونهاتون و بعد بزارید تو فر 💥💥💥


(در فر داغ داغ در دمای حدود 230 تا 240 سانتیگراد )

بعد از 15 دقیقه اول ، حرارت روی 200 بزاریدو پانزده دقیقه دیگه خمیرتون روبپزید تا کامل پف کند ،مغز پخت و طلایی شود.
بعد پخت اجازه دهید سرد شود ته نون ها را سوراخ کنید و خامه بزنید. یا هرجور که دوست دارین تزیین کنید .

🌷🌷#فرم_دادن_خامه🌷🌷

در مرحله بعد باید خامه را آماده کنید به این شکل که خامه قنادی شیرین شده را در دمای محیط کمی نرم شود تا بتوان با همزن همش زد.
خامه قنادی را با دور تند همزن چند دقیقه هم بزنید تا فرم بگیرد و پف کند.
خامه فرم گرفته شده را با کمک یک قیف و ماسوره که خیلی هم مهم نیست چه شکلی باشد داخل نان های سوراخ شده میریزیم در حدی که داخلش پر شود.
نان خامه ای های آماده شده را می توانید با شکلات کاکائو یا سفید ذوب شده و یا گاناش تزیین کنید وحدود 1 تا 2 ساعت در یخچال نگه دارید تا خیسی خامه، نان ها را نرم کند و بعد نوش جان کنید. خیلی خوشمزه است😍

#نان-خامه-ای-برای-دسر

اگر بخواهید از این نان در دسر ها استفاده کنید میتوانید هنگام آماده سازی خمیر کمی نمک به اندازه نصف قاشق چایخوری به آن اضافه کنید.

اگر مثل دستور گفته شده عمل کنید نان خامه ای های شما عالی خواهد شد.

🐣🐣🐣🐣نوش جان🐣🐣🐣🐣

#نان-خامه-ای-در-توستر

🔵🔵اگه داخل توستر درست میکنید، از ۲۰دقیقه قبل توستر رو با دمای ۲۰۰ درجه داغ کنید. سینی که داخل توستر قرار دادید یه ربع اول ۲۰۰ یه ربع بعدی ۱۸۰🔵🔵

پیشاپیش#یلدا-مبارک
#نان_خامه_ای
#دسر-شیک
#تزیین-نان-خامه-ای
...
نظرات